کد خبر: ۱۷۹۶
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

دنیای رنگی نرگس و سمیرا

2خواهر ساکن در محله امیرالمؤمنین(ع) استعداد هنری زیادی دارند. آن‌ها با کمک و همراهی پدر و مادرشان تاکنون به‌خوبی این استعداد و علاقه را دنبال کرده‌اند. نرگس عسکری خواهر بزرگ‌تر در مسابقات علمی‌پژوهشی آموزش و پرورش منطقه تبادکان در حوزه قصه‌گویی جزو نفرات برتر قرار گرفته است و سمیرا خواهر کوچک‌تر نیز در همین مسابقات مقام دوم رشته نقاشی آبرنگ و مجسمه‌سازی را کسب کرده است.

 2خواهر ساکن در محله امیرالمؤمنین(ع) استعداد هنری زیادی دارند. آن‌ها با کمک و همراهی پدر و مادرشان تاکنون به‌خوبی این استعداد و علاقه را دنبال کرده‌اند. نرگس عسکری خواهر بزرگ‌تر در مسابقات علمی‌پژوهشی آموزش و پرورش منطقه تبادکان در حوزه قصه‌گویی جزو نفرات برتر قرار گرفته است و سمیرا خواهر کوچک‌تر نیز در همین مسابقات مقام دوم رشته نقاشی آبرنگ و مجسمه‌سازی را  کسب کرده است.

 

2خواهرهمه فن حریف

اصالت آن‌ها به افغانستان و ولایت کابل برمی‌گردد اما در مشهد به دنیا آمده‌اند و در محله امیرالمؤمنین(ع) بزرگ شده‌اند. نرگس متولد 1382 فرزند اول خانواده است. او از همان دوره ابتدایی به نوشتن انشا علاقه داشته است. قلم خوب و ذهن خلاقش کمک می‌کند تا دستی در هنر شاعری هم داشته باشد. 15سالگی همراه با خواهرش سمیرا به کلاس‌های طراحی می‌رود و نقاشی و طراحی را هم خیلی دوست دارد اما علاقه اصلی‌اش در گویندگی است. 2سال اخیر آموزش در این زمینه را شروع کرده است. می‌گوید: به گویندگی در رادیو و خوانش شعر و داستان علاقه زیادی دارم و تلاش می‌کنم به هدفم برسم. نرگس در کنار همه علایق هنری به تحصیل در این حوزه علاقه دارد و می‌خواهد این رشته را دنبال کند.
سمیرا متولد 1386 و کلاس نهم است. طراحی، خطاطی، هنرهای تجسمی و اوریگامی از علایق اوست. از کلاس دوم دبستان از روی طرح‌های مختلف در فضای مجازی شروع به کشیدن می‌کند. می‌گوید: 3سال پیش کلاس طراحی را با استادم عفت امجدی‌پور شروع کردم و طراحی طبیعت را یاد گرفتم. ولی به‌دلیل تکالیف کلاسی نتوانستم ادامه بدهم اما در خانه کشیدن پرتره را شروع کردم.

 

کسب رتبه دوم در رشته آبرنگ و مجسمه‌سازی

علایق او تنها به طراحی ختم نمی‌شود او به‌سراغ خطاطی با خودکار و قلم‌نی می‌رود. می‌گوید: 12سالگی به کلاس‌های خط زهرا انصاری رفتم و توانستم در این رشته نیز موفق شوم. در مقطع ششم و در مدرسه شهید نیما رمضانی با طیبه لعل‌نوری آشنا می‌شود، کسی که خیلی کمکش کرده است. می‌گوید: خانم نوری کلاس هشتم مربی هنر ما بود و متوجه استعداد من در حوزه نقاشی و مجسمه‌سازی شد و از من خواست تا در مسابقات هنری ناحیه شرکت کنم. سمیرا در رشته آبرنگ و مجسمه مقام دوم منطقه تبادکان آموزش و پرورش را سال گذشته به دست می‌آورد. 

علاقه او به طراحی و مجسمه‌سازی باعث شده است تا به فکر تحصیل در فنی و حرفه‌ای باشد. می‌گوید: طراحی چهره زیرمجموعه رشته گرافیک است و می‌خواهم این رشته را در آینده ادامه دهم. پدر و مادر سهم زیادی در دنبال کردن علایق و رسیدن به اهدافشان دارند.

 

دخترانمان را حمایت می‌کنیم

عذرا خاوری، مادر نرگس ‌و سمیرا، می‌گوید: هر دو با پشتکار و دقت بسیار استعداد و علاقه خود را دنبال می‌کنند. ما هم هر چه در توان داشته باشیم برای آن‌ها انجام خواهیم داد. اما مهاجران مشکلاتی دارند که می‌تواند سد راه آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان شود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرزانه عسکری
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
این هارا نزارید خیلی بده