کد خبر: ۱۸۳۵
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

«نگین»، 3 طلا دارد

نگین بلندی، ورزشکار و نوجوان موفق محله مطهری شمالی است. او ورزش حرفه‌ای کاراته را از نوجوانی شروع کرده است و درحال حاضر با داشتن 3مدال طلای بین‌المللی، 10مدال کشوری و چندین مدال کاراته استانی یکی از پرافتخارترین شاگردان باشگاه ورزشی محله است.

نگین بلندی، ورزشکار و نوجوان موفق محله مطهری شمالی است. او ورزش حرفه‌ای کاراته را از نوجوانی شروع کرده است و درحال حاضر با داشتن 3مدال طلای بین‌المللی، 10مدال کشوری و چندین مدال کاراته استانی یکی از پرافتخارترین شاگردان باشگاه ورزشی محله است.

 

مادر و فرزند،‌ مشوق هم

متولد سال1385 در محله مطهری شمالی، ورزش کاراته را از کودکی شروع کرده است و نکته جالب این است که علاقه‌مندی او به ورزش باعث برگشت دوباره مادرش به دنیای ورزش شده است.
نگین بلندی در توضیح بیشتر می‌گوید: مادرم (فاطمه بلندی) سال‌ها قبل ورزش می‌کرد اما بعد از ازدواج دیگر این فرصت را پیدا نکرد. با رفتن من به باشگاه و شروع کاراته، او دوباره به ورزش‌کردن ترغیب شد و با ثبت‌نام در همان باشگاهی که من می‌رفتم ورزش کاراته را شروع کرد. او درحال حاضر به عنوان مربی کاراته در باشگاه‌ها مشغول به کار است. حمایت‌ها و راهنمایی‌های مادرم در ترقی و پیشرفت ورزشی‌ام تأثیر زیادی داشته است.

 

کسب مدال‌های رنگین ورزشی

نگین در کنار ورزش حرفه‌ای کاراته به عنوان نماینده باشگاه در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی بسیاری شرکت کرده و عنوان‌های زیادی را کسب کرده است.

خودش می‌گوید: درچند سال حضور در مسابقات حرفه‌ای کاراته 22عنوان استانی، کشوری و بین‌المللی را کسب کرده‌ام. در مسابقات استانی کاراته 6مقام قهرمانی را در کارنامه ورزشی‌ام دارم. در مسابقات کشوری 10مقام اول، دوم و سومی را به دست آوردم. در آبان سال1396 نیز برای اولین‌بار به عنوان نماینده استان در مسابقات بین‌المللی که با حضور ورزشکاران برتر کشورهای همسایه در تهران برگزار شد شرکت کردم. 

مثل همه ورزشکاران آرزویم حضور در تیم ملی است اما تاکنون محقق نشده است

در مرحله پایانی با شکست از حریف عراقی مدال نقره مسابقات را کسب کردم. سال97در همین مسابقات بین‌المللی تهران شرکت و با شکست حریفان مدال طلای مسابقات را گرفتم. سال98 نیز مدال برنز مسابقات و سال گذشته نیز که برای چهارمین بار درمسابقات بین‌المللی کاراته تهران حضور داشتم موفق به کسب 2مدال طلا در بخش کاتا و کاتای چینی شدم. در آخرین مسابقات نیز که 2هفته قبل در زنجان و برای انتخابی تیم ملی برگزار شد در بین 60نفر از کاراته‌کاران برتر کشور رتبه4 مسابقات را به دست آوردم اما موفق به حضور در تیم ملی نشدم. مثل همه ورزشکاران آرزویم حضور در تیم ملی است اما تاکنون محقق نشده است.

 

خاطره تلخ دوران ورزشی

او در جریان مسابقات و تمرینات ورزشی همواره مواظب بود که به خودش و دیگران آسیبی نرساند. اما با وجود همه این مراقبت‌ها در جریان یک مبارزه دچار آسیب‌دیدگی شده است. 

نگین درباره این خاطره تلخ ورزشی می‌گوید: درتمرینات مسابقات لیگ برتر کشور، در بخش کاتای فردی و در جریان مبارزه، پای حریفم به طور ناخواسته به گیجگاه من اصابت کرد و من در همان لحظه تعادلم به هم خورد و بیهوش بر زمین افتادم. نفهمیدم چند دقیقه یا ساعت گذشت. وقتی که به هوش آمدم دچار فراموشی شده بودم هیچ چیزی به یادم نمی‌آمد. مسئولان مسابقه به‌ویژه خانواده‌ام خیلی نگران بودند. اما به مرور زمان چون آسیب جدی نبود خاطراتم را به یاد آوردم و به ورزش بازگشتم.

ارسال نظر