کد خبر: ۱۸۵۱
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

سیب‌های مهربانی

تعداد زیادی از خانواده‌های ساکن در محلات حاشیه شهر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکلات با شیوع بیماری کرونا چندین برابر شد. متناسب شرایط ویژه به‌وجود آمده، افراد و گروه‌های خیّر بیش از پیش به یاری خانواده‌های نیازمند آمدند. خبر متفاوتی به گوشمان رسید. خبر این بود: «یکی از اهالی محله نیزه بین افراد کم‌بضاعت، یک تن میوه رایگان توزیع کرد.» با جست‌وجوی مختصر متوجه شدیم مصطفی هروی، رئیس شورای اجتماعی محله نیزه این اقدام را با همکاری اعضای شورا انجام داده است. او در خلال گزارش از اقدامات حمایتی انجام‌شده اعضای شورا در دوره کرونا هم می‌گوید.

تعداد زیادی از خانواده‌های ساکن در محلات حاشیه شهر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکلات با شیوع بیماری کرونا چندین برابر شد. متناسب شرایط ویژه به‌وجود آمده، افراد و گروه‌های خیّر بیش از پیش به یاری خانواده‌های نیازمند آمدند.  خبر متفاوتی به گوشمان رسید. خبر این بود: «یکی از اهالی محله نیزه بین افراد کم‌بضاعت، یک تن میوه رایگان توزیع کرد.» با جست‌وجوی مختصر متوجه شدیم مصطفی هروی، رئیس شورای اجتماعی محله نیزه این اقدام را با همکاری اعضای شورا انجام داده است. او در خلال گزارش از اقدامات حمایتی انجام‌شده اعضای شورا در دوره کرونا هم می‌گوید.

 

دست خیر مؤسسه‌های مردمی

مصطفی هروی، رئیس شورای اجتماعی محله نیزه ابتدا درباره فعالیت‌های حمایتی در محله و در دوره کرونا توضیح مختصری می‌دهد و می گوید: از اواخر سال 1398 تاکنون چندین نوبت توزیع بسته‌های بهداشتی داشتیم که اقلام آن از طریق اعضای شورای محله، خیران محلی و غیرمحلی، موسسه اطعام ماندگار، مؤسسه خیریه‌ای مربوط به سلامت و شهرداری منطقه تأمین و پس از بسته‌بندی بین نیازمندان محله توزیع شد. توزیع غذای رایگان هم در هفته چند نوبت انجام می‌شد که مؤسسه‌های خیریه‌ متولی تأمین آن بودند. جدا از این، بسته‌های معیشتی هم بارها بین اهالی پخش شد.او درباره کمک‌های امسال هم می‌گوید: امسال کمک‌ها کمرنگ‌تر شد و دیگر مثل سال قبل نیست. به‌جز موارد محدود توزیع ماسک و کمک‌های نقدی خیرانی که با ما در ارتباط بودند حمایت دیگری از خانواده‌های کم‌بضاعت نشده است. البته که روند واکسیناسیون و کم شدن نرخ بیماری و افراد فوت شده هم بی‌تأثیر نیست. در همین مدت هم توسط اعضای شورا و خیران چندین نوبت نسخه بیماران به‌ویژه بیماران کرونایی از داروخانه تأمین شده و داروها رایگان در اختیارشان قرار گرفته است.

بیشتر این خانواده‌ها بسیار با آبرو هستند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، وظیفه ماست که این عزیزان را فراموش نکنیم

 

80درصد اهالی نیازمند حمایت غذایی هستند

مصطفی هروی می‌گوید که باغ سیبی دارند که یادگار پدر مرحومشان است. امسال باتوجه به قیمت افسارگسیخته میوه‌ها و از طرفی افزایش ایمنی بدن با میوه تصمیم می‌گیرد یک تن از محصول باغ را در بسته‌های چند کیلویی بین خانواده‌های کم‌بضاعت محله توزیع کند. او می‌گوید: اعضای شورا، معتمدان محلی، همسایه‌ها و مؤسسه‌هایی مثل ترنم زندگی و صاحب الزمان(عج) افرادی را معرفی کردند و فهرست‌هایی دادند. ما هم تعداد 300 تا 400 بسته میوه توزیع کردیم. او تعداد خانواده‌های درگیر معیشت و دارای سوء‌تغذیه را 80درصد ساکنان محله بیان می‌کند و می‌گوید: بیشتر خانواده‌های این محله کارگاه‌های خانگی خیاطی و کفش‌دوزی داشتند که در ایام کرونا بیکار شدند. ما در این مدت برای حفظ کرامت این افراد در حد امکان با کمک اعضای شورای محله به‌ویژه خانم‌ها زهرا رضایی، مرضیه فلاح و خانم معصومه اژدری بسته‌های حمایتی را در منزل نیازمندانی که از وضعیتشان اطلاع داشتیم توزیع کردیم.

هروی از خیران شهر درخواست می‌کند که نیازمندان را فراموش نکنند و از خانواده‌های دارای چندین معلول و زنان سرپرست خانوار نام می‌برد. او می‌گوید: ما اینجا از احوال مردم مطلع هستیم و نیازمندان را می‌شناسیم، خیران می‌توانند به‌طور مستقیم با این عزیزان در ارتباط باشند و حمایت‌هایی را که می‌توانند انجام دهند. بیشتر این خانواده‌ها بسیار با آبرو هستند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، وظیفه ماست که این عزیزان را فراموش نکنیم.

ارسال نظر