کد خبر: ۱۸۵۲
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کارخانه قند محله را شیرین کرد

ماجرا از جایی شروع می‌شود که حوالی سال 1352 خورشیدی آستان قدس رضوی با کارخانه قند شیرین تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کند و 40هکتار از اراضی طرق را به این کارخانه واگذار می‌کند، شهرکی جمع و جور با ٣٨٥کیلومتر مربع مساحت. این اراضی سهم کارگران این کارخانه می‌شود تا صاحب‌خانه شوند. بسیاری از آن کارگران بعدها خانه و زمین خود را می‌فروشند و ساکنان جدید جای آن‌ها را پر می‌کنند. این شهرک به دلیل اینکه زیرمجموعه کارخانه قند شیرین بود بعدها به شهرک شیرین معروف شد.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که حوالی سال 1352 خورشیدی آستان قدس رضوی با کارخانه قند شیرین تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کند و 40هکتار از اراضی طرق را به این کارخانه واگذار می‌کند، شهرکی جمع و جور با ٣٨٥کیلومتر مربع مساحت. این اراضی سهم کارگران این کارخانه می‌شود تا صاحب‌خانه شوند. بسیاری از آن کارگران بعدها خانه و زمین خود را می‌فروشند و ساکنان جدید جای آن‌ها را پر می‌کنند.

این شهرک به دلیل اینکه زیرمجموعه کارخانه قند شیرین بود بعدها به شهرک شیرین معروف شد. بعدها بر روی معابر فرعی آن نام پانیذ را انتخاب کردند. پانیذ 5/1 یکی از معابر اصلی این شهرک است. معبری که مسجد محله و مدرسه را در دل خود جا داده است.

 

دبستان عباس باشی‌زاده در سال ١٣٦٨ در شهرک شیرین و در این معبر تأسیس می‌شود.

 

 

مسجد بلال تنها مسجد شهرک شیرین است که در سال ١٣٧٢ در کوچه پانیذ 5/1 ساخته می‌شود.

 

فاطمه عسکری ساکن قدیمی شهرک سال‌هاست خواروبار فروشی‌ای با فضای قدیمی دارد.

 

زمین خاکی انتهای این کوچه محل دپوی زباله و نخاله شده است.

 

ارسال نظر