کد خبر: ۱۸۵۸
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه «اوِستا»؛ روایت یک کوچه شاعرانه و شاعری که دیگر نیست

خیابان فدائیان اسلام 6 در گذشته به نام شاعر نامی کشور «مهرداد اوستا» شناخته می‌شده است. ابتدای کوچه چند مغازه دزدگیر و تعمیرات خودرو قرار دارد اما سبک و سیاق قدیمی آن به‌دلیل خانه‌هایی که قدمتشان به بیش از 30سال می‌رسد هنوز حفظ شده است فقط چند آپارتمان نوساز در کوچه به چشم می‌خورد. اهالی می‌گویند تا همین چند سال پیش نیز در تابلو سر کوچه نام اوستا حک شده بود اما با تعویض تابلوها این نام حذف شد.

این کوچه در گذشته به نام شاعر نامی کشور «مهرداد اوستا» شناخته می‌شده است. ابتدای کوچه چند مغازه دزدگیر و تعمیرات خودرو قرار دارد اما سبک و سیاق قدیمی آن به‌دلیل خانه‌هایی که قدمتشان به بیش از 30سال می‌رسد هنوز حفظ شده است فقط چند آپارتمان نوساز در کوچه به چشم می‌خورد. اهالی می‌گویند تا همین چند سال پیش نیز در تابلو سر کوچه نام اوستا حک شده بود اما با تعویض تابلوها این نام حذف شد.

 

حسینیه «بایگی‌ها» در وسط کوچه قرار دارد، در گذشته این مکان کارگاه سنگ‌تراشی بوده اما از سال79 حسینیه شد و محل برگزاری مراسم‌های مذهبی است.

 

محمدحسن نادم تنها فردی است که بعد از گذشت 52سال هنوز در این کوچه ساکن است.

 

عبدالکریم اخترشناس، کاسب خوشنام و باانصاف کوچه، است که از سال52 در این مکان کسب و کار دارد.

 

انتهای کوچه به نظر بن‌بست می‌رسد اما در واقع یک دوراهی است که دست راست با چند خانه قدیمی تمام می‌شود و دست چپ به کوچه بعدی راه دارد.

 

ارسال نظر