کد خبر: ۱۸۶۶
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تجربه شیرین معلمی

مبینا جعفری‌راد، مدرس زبان و دانش‌آموز رشته سینما در محله امام هادی(ع) است که به نوشتن علاقه دارد. او می‌گوید: برای رسیدن به اهداف باید برنامه‌ریزی کرد و با تلاش و پشتکار به آن‌ها رسید. ضمن این‌که همسن و سالان من نیاز به حمایت و راهنمایی خانواده‌ها دارند. اگر پدر و مادر، علایق و استعداد واقعی فرزندان خود را بشناسند و به آن‌ها در رشد استعدادشان کمک کنند، نوجوانان نیز موفق می‌شوند.

مبینا جعفری‌راد، مدرس زبان و دانش‌آموز رشته سینما در محله امام هادی(ع)، است که به نوشتن علاقه دارد. او متن‌های خودش را نیز به زیبایی خوانش می‌کند. در هر مقطع و مدرسه‌ای مربیان پرورشی پیشنهاد می‌دهند تا دلنوشته‌ها و داستان‌های کوتاهش را برای سایر دانش‌آموزان بخواند. کسب مقام دوم در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان ناحیه7 مشهد در رشته انشای نماز در سال1400کسب رتبه اول در مسابقات کتاب‌خوانی دانش‌آموزان ناحیه7 مشهد در همین سال بخشی از موفقیت‌های این دانش‌آموز 16ساله است.

 

برای مناسبت‌های مختلف می‌نویسم

علاقه او به نوشتن داستان کوتاه و شعر به 12سالگی برمی‌گردد، وقتی سعی می‌کرد برای اینکه برادر کوچکش امیر را آرام کند یک شعر کودکانه بگوید. مبینا تعریف می‌کند: نوشتن به من احساس آرامش و لذت کشف احساسات درونی را داد. از آن‌زمان به بعد شروع به نوشتن شعر و داستان کوتاه کردم. بیشتر نوشته‌هایم برگرفته از احساسات است. سعی می‌کنم با کلمات این حس‌ها را بیان کنم. 

در مناسبت‌های مختلف و اعیاد مذهبی نوشته‌های مبینا در مدرسه خوانده می‌شود. او حالا دانش‌آموز سال دهم رشته سینما در هنرستان هنرهای زیباست که امسال و به‌تازگی در بولوار نماز افتتاح شده است. علاقه زیادی به بازیگری و کارگردانی دارد و خداوند را شاکر است که توانسته مسیر مورد علاقه‌اش را دنبال کند. 

در زمان نوشتن خودم را به خداوند می‌سپارم و از او می‌خواهم کمکم کند

او برای مراسم روز افتتاحیه هنرستان متنی پر از احساس نوشت که تأثیر زیادی بر روی حاضران گذاشت. می‌گوید: متن را آنچنان با علاقه نوشته بودم که شنونده‌ها را تحت تأثیر قرار داد. فرقی ندارد حالش خوب باشد یا بد، نوشتن برای او معجزه است. می‌گوید: در زمان نوشتن خودم را به خداوند می‌سپارم و از او می‌خواهم کمکم کند.

 

آموزش و تثبیت آموخته‌ها

برای اینکه آینده پیش‌رو برایش دستاوردهای بیشتری داشته باشد، یادگیری زبان انگلیسی را از 9سالگی آغاز کرده است و حالا خودش این زبان را تدریس می‌کند. می‌گوید: زبان انگلیسی را از طریق بازی به کودکان و در مؤسسه‌ای در شهرک حجت آموزش می‌دهم. آموزش برای من علاوه‌بر یادآوری و مرور باعث تثبیت آموخته‌هایم می‌شود. موسیقی یکی دیگر از علایق جدی اوست و می‌خواهد آن را اصولی یاد بگیرد. می‌گوید: نت‌خوانی را به‌تازگی شروع کرده‌ام و با علاقه دنبال می‌کنم.مهم‌ترین هدف او برای آینده موفقیت در عرصه بازیگری و کارگردانی است. 

او هر روز صبح با برنامه‌ای مشخص بیدار می‌شود و براساس آن پیش می‌رود. می‌گوید: برای رسیدن به اهداف باید برنامه‌ریزی کرد و با تلاش و پشتکار به آن‌ها رسید.مبینا به خاطر وجود پدر و مادری مهربان و دلسوز خداوند را شاکر است و می‌گوید:«همسن و سالان من نیاز به حمایت و راهنمایی خانواده‌ها دارند. اگر پدر و مادر علایق و استعداد واقعی فرزندان خود را بشناسند و به آن‌ها در رشد استعدادشان کمک کنند، نوجوانان نیز موفق می‌شوند. 

بارها پیش آمده دوستانی داشته‌ام که به هنر یا ورزش علاقه داشته اند و خانواده‌ها مانع رسیدن آن‌ها به هدفشان شده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند در رشته‌های نظری درس بخوانند و دکتر یا مهندس شوند. هر فرد استعداد و توانایی ویژه خود را دارد و والدین باید فرزندانشان را به سمت علایق آن‌ها و به درستی هدایت کنند.»

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
مبینای عزیزم بالا بالا ها ببینمت??????????????????
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
ووووویییی بهترینممممم
علی براتی
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
با سلام
یکی از دانش اموزاش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
0
خیلی خوش حالم خانم معلم