کد خبر: ۱۸۶۷
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای که به کوه تکیه داده

منظره انتهای خیابان خاقانی33 جذاب‌تر از ابتدای آن است. انتهای این کوچه‌ و کوچه‌های پس و پیشش، با یک شیب ملایم به کوه می‌رسند تا یکی از زیباترین بن‌بست‌ها را در کوچه‌های شهر رقم بزنند.در این میان بن‌بست خاقانی33 که مسجد امام حسن مجتبی(ع) در آن چسبیده به کوه قرار دارد کانونی‌ترین آن‌هاست. جایی که کوچه پهن‌تر از ابتدای آن است .

منظره انتهای خیابان خاقانی33 جذاب‌تر از ابتدای آن است. انتهای این کوچه‌ و کوچه‌های پس و پیشش، با یک شیب ملایم به کوه می‌رسند تا یکی از زیباترین بن‌بست‌ها را در کوچه‌های شهر رقم بزنند.
در این میان بن‌بست خاقانی33 که مسجد امام حسن مجتبی(ع) در آن چسبیده به کوه قرار دارد کانونی‌ترین آن‌هاست. جایی که کوچه پهن‌تر از ابتدای آن است .

 

با اینکه ساخت مسجد امام حسن مجتبی(ع) هنوز تکمیل نشده، از سال1390 محور بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی اهالی است.

 

برخی اعضای شورای اجتماعی محله زکریا می‌گویند در پروژه بهسازی پیاده‌روهای انتهایی کوچه در طرح «محله‌ما» قرار بوده نیمکت‌های بیشتری نصب شوند.

 

بهسازی مسیر کوهنوردی که از پشت مسجد می‌گذرد، با نصب صندلی و آویختن تصویر شهدا یکی از طرح‌هایی است که شورای اجتماعی محله زکریا مدت‌هاست آن را پیگیری می‌کند.

 

در اعیاد، عزاداری‌ها و سایر مناسبت‌های مذهبی به موازات عرض کوچه فرش می‌شود تا اهالی در آن جمع شوند و مراسم‌های خود را برگزار کنند.

 

ارسال نظر