کد خبر: ۱۸۷۷
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

گذرگاه تاریخی و پرمشکل توس

خیابان فردوسی، گذری تاریخی است در قلعه اسلامیه که در 8سال گذشته توسط شهرداری منطقه12 اداره می‌شود. این خیابان بعد از معبر فرهنگ قرار دارد که بوستان جلوخان را به قلعه هزارساله کهن‌دژ متصل می‌کند. همچنین با گورستان قدیمی محله فردوسی که بزرگانی همچون دکتر ابوالقاسم بختیار در آن آرمیده‌اند به پایان می‌رسد. معابر خاکی، نداشتن صدور مجوز ساخت و ساز و مرمت برای بناهای قدیمی و کمبود کاربری‌های آموزشی و فرهنگی از جمله مشکلات خیابان فردوسی است که سالیانه از صدها هزار گردشگر ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند.

خیابان فردوسی گذری تاریخی است در قلعه اسلامیه که در 8سال گذشته توسط شهرداری منطقه12 اداره می‌شود. این خیابان بعد از معبر فرهنگ قرار دارد که بوستان جلوخان را به قلعه هزارساله کهن‌دژ متصل می‌کند. 

همچنین با گورستان قدیمی محله فردوسی که بزرگانی همچون دکتر ابوالقاسم بختیار در آن آرمیده‌اند به پایان می‌رسد. معابر خاکی، نداشتن صدور مجوز ساخت و ساز و مرمت برای بناهای قدیمی و کمبود کاربری‌های آموزشی و فرهنگی از جمله مشکلات خیابان فردوسی است که سالیانه از صدها هزار گردشگر ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند.

 

مسجد صاحب‌الزمان(عج)، قدیمی‌ترین بنای مذهبی محله در خیابان فردوسی واقع شده است که در سال1353 و به همت اهالی ساخته شده‌ است.

 

علی قلی‌زاده پاکبان خوش‌رو و 60ساله زاده خیابان فردوسی است که کوچه‌پس‌کوچه‌های محله آب و اجدادی‌اش را نظافت می‌کند.

 

در طول خیابان فردوسی، چندین درخت توت قرار گرفته است که قدمتی حدود یک قرن دارند و با خوش‌سلیقگی مسئولان از خیابان‌کشی‌ها و معبرسازی‌ها جان سالم به‌ در برده‌اند.

 

گفته می‌شود آرامستان خیابان فردوسی بیشتر از هزار سال قدمت دارد و بزرگانی همچون دکتر ابوالقاسم بختیار، پدر طب ایران در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند.

 

ارسال نظر