کد خبر: ۱۸۸۴
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آبکوه 8؛ خیابان فرهنگی

طبق گفته اهالی، کوچه آبکوه8 واقع در محله کلاهدوز در گذشته، معبر باریک و کم‌عرضی بوده و محدوده مسکونی محسوب می‌شده است. در حیاط خانه‌ها درختان میوه و تاک‌های انگور وجود داشته است. در نبش خیابان نیز باغی از گل رز قرار داشته که در دهه50 جای خود را به ساختمان‌ها داده است. اکنون در این راسته خیابان علاوه‌بر مجتمع پزشکان ویژه بانوان، مرکز مشاوره و روان‌شناسی، سالن مطالعه و سایر مغازه‌ها، آنچه بیشتر به چشم می‌خورد وجود فرش‌فروشی‌ها در تعداد زیاد است.

طبق گفته اهالی، کوچه آبکوه8 واقع در محله کلاهدوز در گذشته، معبر باریک و کم‌عرضی بوده و محدوده مسکونی محسوب می‌شده است. در حیاط خانه‌ها درختان میوه و تاک‌های انگور وجود داشته است. در نبش خیابان نیز باغی از گل رز قرار داشته که در دهه50 جای خود را به ساختمان‌ها داده است. اکنون در این راسته خیابان علاوه‌بر مجتمع پزشکان ویژه بانوان، مرکز مشاوره و روان‌شناسی، سالن مطالعه و سایر مغازه‌ها، آنچه بیشتر به چشم می‌خورد وجود فرش‌فروشی‌ها در تعداد زیاد است. به طوری که تنوع کالا در آن‌ها مشتری را دست خالی نمی‌گذارد.

 

فرهنگ‌سرای گفت‌و‌گو شهرداری در این محله به عنوان پایگاهی برای گفت‌وگو در حوزه شهری و شهروندی و هم‌افزایی ظرفیت‌های نخبگان فعالیت دارد.

 

3شهید برادر علی، محمد و حسن اعتمادی نیز در این خیابان سکونت داشتند. اکنون عکس آن‌ها زینت‌بخش دیواری از محله شده است.

 

دبیرستان دخترانه مفتاح (دوره دوم) وابسته به مؤسسه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مفتاح قائم(عج) به آموزش و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازد.

 

حسن شاهِمی از قدیمی‌های منطقه است که از اوایل انقلاب در دکه مطبوعاتی این خیابان مشغول به کار است.

 

ارسال نظر