کد خبر: ۱۸۸۵
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کتابخانه شهید رجایی؛ تنها در محله بلال

شاید یک بار وقت خرید از مقابلش عبور کرده باشید، یا در حالی‌که با عجله گام برمی‌داشتید تا از اتوبوس جا نمانید، جایی توی ذهنتان سپردید که وقتی را برای گشتن در کتابخانه محله خالی بگذارید، اما روزمرگی‌ها فکرتان را جای دیگری برده و باز غافلتان کرده است. شاید هم در کودکی بارها قدم به این کتابخانه‌ها گذاشتید و همراه با «جبار باغچه‌بان»، «محمود حکیمی»، «عباس یمینی شریف» و حتی «ژول‌ورن» دنیا را گشته‌اید اما مدت‌هاست که دیگر نام و نشانش را هم فراموش کرده‌اید. در این گزارش کوتاه ما قرار است دستتان را بگیریم و شما را با کتابخانه شهید رجایی در محله بلال آشتی دهیم.

شاید  یک بار وقت خرید از مقابلش عبور کرده باشید، یا در حالی‌که با عجله گام برمی‌داشتید تا از اتوبوس جا نمانید، جایی توی ذهنتان سپردید که وقتی را برای گشتن در کتابخانه محله خالی بگذارید، اما روزمرگی‌ها فکرتان را جای دیگری برده و باز غافلتان کرده است. شاید هم در کودکی بارها قدم به این کتابخانه‌ها گذاشتید و همراه با «جبار باغچه‌بان»، «محمود حکیمی»، «عباس یمینی شریف» و حتی «ژول‌ورن» دنیا را گشته‌اید اما مدت‌هاست که دیگر نام و نشانش را هم فراموش کرده‌اید. در این گزارش کوتاه ما قرار است دستتان را بگیریم و شما را با کتابخانه شهید رجایی در محله بلال آشتی دهیم. 

کتابخانه شهید رجایی سال 1368 به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محله بلال تأسیس شده است. این کتابخانه دارای مخزن و  2 سالن مطالعه مجزا برای برادران و خواهران است.

عضویت افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان بالای 60 سال، کودکان زیر 8 سال، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اعضای فعال بسیجی با ارائه معرفی نامه از اداره یا کپی کارت مربوط رایگان است. 

دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی نیز با ارائه گواهی‌نامه از آموزشگاه محل تحصیل خود یا کپی شناسنامه از 50درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

نزدیکترین کتابخانه به کتابخانه شهید رجایی، کتابخانه شهید حسنی کارگر واقع در خیابان خواجه ربیع 7 بوستان بهار گرفته است.

ساعت کار:  8 تا19:30 

نشانی: محله بلال، داخل بوستان فجر (مقابل شعبه شماره 6 اداره تأمین اجتماعی)

ارسال نظر