کد خبر: ۱۸۹۵
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رنگ شادی کانون «امید انقلاب» بر دیوارهای کوی کارمندان اول

رؤیا مصطفوی، مدیر کانون فرهنگی و تربیتی امید انقلاب زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه5، به همراه اعضای این کانون در محله کارمندان اول این روزها مشغول رنگ‌آمیزی دیوارهای این کانون هستند.

آن‌قدر محو رنگ‌آمیزی شده است که به‌سختی متوجه حضورم می‌شود، با اشتیاقی که از چشم‌هایش پیداست به دیوار رنگ شده نگاه می‌کند و نگاهش از شوق برق می‌زند. اعضای کانون هم پا به پای او هر کدام مشغول رنگ‌زدن گوشه‌ای از دیوار کانون هستند.

رؤیا مصطفوی، مدیر کانون فرهنگی و تربیتی امید انقلاب زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه5، به همراه اعضای این کانون در محله کارمندان اول این روزها مشغول رنگ‌آمیزی دیوارهای این کانون هستند. مشارکت همدلانه‌ای که وصف آن تمام محله را پر کرده و به گوش ما هم رسیده است. 

 

فضای دل مرده

کانون امید انقلاب، کانونی فرهنگی و تربیتی است که برای همه سنین کلاس‌های مهارتی برگزار می‌کند اما جامعه هدف کانون خردسالان هستند که کلاس‌های مختلف سفال، نقاشی، کاردستی و... برایشان برگزار می‌شود.

 رؤیا مصطفوی از استقبال خوب دانش‌آموزان منطقه از کانون می‌گوید. او توضیح می‌دهد: طی این 4سال که اینجا بودم اگر روزهای تعطیلی کانون بر اثر شیوع کرونا را فاکتور بگیریم استقبال خوبی از کلاس‌ها شد. اما چیزهایی هم بود که از همان ابتدا نیاز به تغییر و بازنگری داشت.
او یکی از این موارد را فضای دل‌مرده و در و دیوار رنگ و رو رفته می‌دانست. چیزی که درنهایت منجر به تصمیمی همگانی و مشترک می‌شود. او که 4سال از مدیریتش در کانون فرهنگی و تربیتی امید انقلاب می‌گذرد از جزئیات این تصمیم برایمان می‌گوید: 10سال بود که دیوارهای کانون رنگ‌آمیزی نشده بود.

رنگ و روی دیوارها تیره و تار شده بود و فضای بی‌روحی را برای بچه‌ها ایجاد کرده بود. به طوری که بچه‌ها هم این موضوع را حس کرده بودند و از آن حرف می‌زدند. ما پیش از این از شهرداری بابت رنگ‌آمیزی دیوار‌ها کمک خواسته بودیم اما پاسخی دریافت نکردیم. این شد که خودمان دست به کار شدیم.

 

خودمان دست به کار شدیم

بالأخره خودشان تصمیم به رنگ‌آمیزی دیوارها می‌گیرند. طرح‌ها را با کمک بچه‌ها انتخاب می‌کنند، رنگ‌ها و ابزار مورد نیاز را خریداری و کار را شروع می‌کنند. رنگ‌آمیزی را از دیوارهای پشت کانون شروع می‌کنند. ابتدای کار روزی 3ساعت زمان صرف می‌کنند و بعد این زمان‌ها متغیر می‌شود.

کودکان خردسال و تک و توک جوانان و نوجوانان هم پای کار می‌آیند اما مدیر کانون پایه ثابت کار بوده است. حالا روزهایی پیش می‌آید که خودش به‌تنهایی فعالیت را جلو می‌برد. روزهایی هم هست که بچه‌ها او را همراهی می‌کنند. 

می‌گوید که حرفه‌ای نیستند، خیلی وقت‌ها هم ایرادی توی کارشان ایجاد می‌شود و مجبور می‌شوند دوباره رنگ بزنند، مشخص هم نیست که چه زمانی رنگ‌آمیزی به پایان برسد. اما با همه این‌ها او از این اقدام خشنود است و می‌گوید: این تصمیم و فعالیت مشترک باعث همدلی بین اعضای کانون شد.

تصمیمی که فضایی شاد را در کانون ایجاد کرد و حال خوشی را به همه ما تزریق کرد. حالا ساعت‌ها می‌آییم کنار هم دیوار کانون را رنگ می‌زنیم، حرف می‌زنیم، شوخی می‌کنیم و از این فعالیت دسته‌جمعی لذت می‌بریم و تمرین مشارکت و همدلی می‌کنیم.

ارسال نظر