کد خبر: ۱۹۰۲
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کتابخانه ملاعباس تربتی؛ پاتوقی با 50 هزار جلد کتاب

کتابخانه ملاعباس تربتی سال 1361‌در فضای کوچکی از مسجدالرضا(ع) واقع در محله مهرمادر احداث شده است. با گذشت زمان مسئولان کتابخانه‌ با استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان روبه‌رو می‌شوند و فضای کتابخانه را توسعه می‌دهند به نحوی که اکنون کتابخانه در مساحتی ‌حدود 600مترمربع در 2بخش بانوان و آقایان فعالیت می‌کند. کتابخانه ملا عباس تربتی (ره) حدود 50 هزار جلد کتاب، بیش از 1000 نسخه منبع دیداری و شنیداری و حدود 35 عنوان نشریه دارد. اعضای فعال این کتابخانه حدود 12هزار نفر است .

شاید یک بار وقت خرید از مقابلش عبور کرده باشید، یا در حالی‌که با عجله گام برمی‌داشتید تا از اتوبوس جا نمانید، جایی توی ذهنتان سپردید که وقتی را برای گشتن در کتابخانه محله خالی بگذارید، اما روزمرگی‌ها فکرتان را جای دیگری برده و باز غافلتان کرده است. شاید هم در کودکی بارها قدم به این کتابخانه‌ها گذاشتید و همراه با «جبار باغچه‌بان»، «محمود حکیمی»، «عباس یمینی شریف» و حتی «ژول‌ورن» دنیا را گشته‌اید اما مدت‌هاست که دیگر نام و نشانش را هم فراموش کرده‌اید. در این گزارش ما قرار است دستتان را بگیریم و با کتابخانه‌ ملاعباس تربتی در خیابان شهید یوسف‌زاده محله مهرمادر آشنا کنیم.

 کتابخانه ملاعباس تربتی سال 1361‌در فضای کوچکی از مسجدالرضا(ع) واقع در محله مهرمادر احداث شده است. با گذشت زمان و رفته‌ رفته ‌مسئولان کتابخانه‌ با استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان روبه‌رو می‌شوند و فضای کتابخانه را توسعه می‌دهند به نحوی که اکنون کتابخانه در مساحتی ‌حدود 600مترمربع در 2بخش بانوان و آقایان فعالیت می‌کند.

کتابخانه ملاعباس تربتی(ره) حدود 50 هزار جلد کتاب، بیش از 1000 نسخه منبع دیداری و شنیداری و حدود 35 عنوان نشریه دارد. اعضای فعال این کتابخانه حدود 12هزار نفر است.

قسمتی از کتابخانه به نرم‌افزار، لوح فشرده، کتاب‌های الکترونیکی و سی‌دی‌های آموزشی اختصاص یافته است و اکنون حدود هزار و 20مجموعه آموزشی وجود دارد که به صورت امانت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نزدیکترین کتابخانه به کتابخانه حاج شیخ عباس تربتی، کتابخانه امام خمینی(ره) در محله خواجه ربیع است.

 

ساعت کار: این کتابخانه همه روزه به جز ایام تعطیل از 7:30 تا 19:30 در خدمت اعضا و مراجعان است.

نشانی: محله خواجه ربیع، خیابان شهید یوسف زاده، بین شهید یوسف زاده 2و4 جنب مسجد امام رضا (ع)

ارسال نظر