کد خبر: ۱۹۰۶
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

درس و کار تضادی با هم ندارد

محمدجواد یعقوبیان نوجوان هفده‌ساله هنرستان سیدجمال‌الدین اسدآبادی در محله مقدم است. او در رشته برق و صنعت این هنرستان تحصیل می‌کند. انتخاب اول او رشته مکانیک بود، اما به پیشنهاد خانواده تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را در رشته برق ادامه دهد. بعد از مدتی به این رشته علاقه‌مند شد و چون درس و کار را 2موضوع جدای از هم نمی‌دید، در کنار تحصیل مشغول به کار شد. حدود یک‌سال است که در کنار خواندن تئوری درس‌های هنرستان و حضور در کارگاه‌های عملی، در برق‌کشی پروژه‌های ساختمانی نیز فعالیت می‌کند.

محمدجواد یعقوبیان نوجوان هفده‌ساله هنرستان سیدجمال‌الدین اسدآبادی در محله مقدم است. او در رشته برق و صنعت این هنرستان تحصیل می‌کند. انتخاب اول او رشته مکانیک بود، اما به پیشنهاد خانواده تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را در رشته برق ادامه دهد. بعد از مدتی به این رشته علاقه‌مند شد و چون درس و کار را 2موضوع جدای از هم نمی‌دید، در کنار تحصیل مشغول به کار شد.
حدود یک‌سال است که در کنار خواندن تئوری درس‌های هنرستان و حضور در کارگاه‌های عملی، در برق‌کشی پروژه‌های ساختمانی نیز فعالیت می‌کند. او که در این یک‌سال توانسته است به دانش خود بیفزاید، می‌گوید: همیشه به رشته‌های فنی علاقه‌مند بودم. حالا هدف‌هایی را برای خودم تعیین کرده‌ام تا گام‌به‌گام بتوانم به آن‌ها دست پیدا کنم.

 

زمان کار و درس را مشخص می‌کنم

محمدجواد ادامه می‌دهد: از ابتدای امسال تعداد پروژه‌های ساختمانی به‌علت شیوع بیماری کرونا کمتر شد، اما من که به‌دنبال کسب تجربه بودم، کارهای تعمیرات برق را هم قبول می‌کردم. چون هر کاری می‌تواند به تجربیات فرد اضافه کند.

او درباره اینکه آیا کارکردن به درس‌خواندن لطمه وارد نمی‌کند، می‌گوید: کارکردن هیچ‌گاه با درس‌خواندنم تضاد نداشته است و همیشه زمان کار و درس را مشخص می‌کنم. از طرفی تجربه کار به فهم درس‌هایم کمک می‌کند و باعث می‌شود در آینده با اعتمادبه‌نفس بیشتری وارد بازار کار شوم.

با وجود سن کمی که دارد، می‌تواند بسیاری از کارهای برق‌کشی و سیم‌کشی را انجام دهد. البته به گفته خودش هنوز برای استادکارشدن راه زیادی درپیش دارد: امیدوارم در آینده بتوانم علاوه بر اینکه در رشته برق و صنعت تحصیل و کار می‌کنم، در دیگر علاقه‌‌هایی که دارم و برای خودم به عنوان هدف تعیین کرده‌ام، با برنامه‌ریزی به موفقیت برسم.

 

هدف‌گذاری برای آینده

او با اشاره به اینکه ادامه تحصیل در رشته برق و صنعت دانشگاه را هدف آینده‌اش قرار داده است، توضیح می‌دهد: به نظر من همه افراد در هر سن‌وسالی که هستند، باید برای آینده نزدیک و دور خود هدف‌گذاری کنند. در این صورت است که موفق خواهند شد؛ حتی اگر این هدف‌ها موضوع‌های کوچکی باشد.
محمدجواد قبل از ورود به دوره دوم متوسطه ورزشکار نیز بوده و کشتی می‌گرفته و حتی توانسته است در مسابقات بین باشگاهی و جام محلات مقام کسب کند. چندسالی است که بیشتر وقتش را برای کار و تحصیل گذاشته، اما ورزش را فراموش نکرده است و به‌صورت انفرادی در خانه یا پارک ورزش می‌کند.
او می‌گوید: به دلیل تحصیل در پایه دوازدهم و کنکور پیش‌رو کمتر وقت آزاد دارم اما باز هم در روزهای تعطیل و یا فرصت‌های کوچکی که دارم، ورزش می‌کنم.

ارسال نظر