کد خبر: ۱۹۱۳
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کتابخانه امام رضا(ع) با 33هزار جلد کتاب

کتابخانه امام رضا(ع) سال 1379 هم‌زمان با ولادت حضرت مهدی (عج) با هدف تقویت اصول و مبانی دینی و اعتقادی جوانان و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به وسیله تولیت وقت آستان قدس رضوی وقف این نهاد مقدس شد. کتابخانه امام رضا(ع) که در محله راه آهن واقع شده است؛ حدود 33 هزار نسخه کتاب چاپی و حدود 5 هزار منابع صوتی و تصویری و حدود 20 عنوان نشریه در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است. اکنون تعداد اعضای فعال این کتابخانه بیش از 18 هزار نفر است.

شاید یک بار وقت خرید از مقابلش عبور کرده باشید، یا در حالی‌که با عجله گام برمی‌داشتید تا از اتوبوس جا نمانید، جایی توی ذهنتان سپردید که وقتی را برای گشتن در کتابخانه محله خالی بگذارید، اما روزمرگی‌ها فکرتان را جای دیگری برده و باز غافلتان کرده است. شاید هم در کودکی بارها قدم به این کتابخانه‌ها گذاشتید و همراه با «جبار باغچه‌بان»، «محمود حکیمی»، «عباس یمینی شریف» و حتی «ژول‌ورن» دنیا را گشته‌اید اما مدت‌هاست که دیگر نام و نشانش را هم فراموش کرده‌اید. در این گزارش ما قرار است دستتان را بگیریم و شما را با کتابخانه امام رضا(ع) در محله راه آهن آشنا کنیم. 

این کتابخانه در سال 1379 هم‌زمان با ولادت حضرت مهدی (عج) با هدف تقویت اصول و مبانی دینی و اعتقادی جوانان و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به وسیله تولیت وقت آستان قدس رضوی وقف این نهاد مقدس شد.

کتابخانه امام رضا(ع) که در محله راه آهن واقع شده است؛ حدود 33 هزار نسخه کتاب چاپی و حدود 5 هزار منابع صوتی و تصویری و حدود 20 عنوان نشریه در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است. اکنون تعداد اعضای فعال این کتابخانه بیش از 18 هزار نفر است.

این کتابخانه دارای بخش‌های مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مطبوعات، تالار امانت منابع دیداری و شنیداری و واحد امانت است.

نزدیک ترین کتابخانه به اینجا، کتابخانه امامین همامین در خیابان آیت الله بهجت 2 است.

ساعت کاری: همه روزه به جز ایام تعطیل از 7:15 تا 13 ویژه آقایان و از 13:30 تا19:30 در خدمت بانوان است.

نشانی: محله راه آهن، خیابان شهید هاشمی نژاد، هاشمی نژاد 12

[2955]

کلمات کلیدی
ارسال نظر