کد خبر: ۱۹۱۴
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

توس34؛ کوچه اربابی

کوچه توس34 را همه به نام «کوچه شهیدغلامی» می‌شناسند؛ کوچه‌ای قدیمی و پیچ‌درپیچ با جویی در وسط و چاه‌های فاضلابی که نسلشان در این محله هنوز ورنیفتاده است. خانواده شهیدغلامی در اواسط همین کوچه زندگی می‌کنند، اما پیش از نام‌گذاری کوچه به نام این شهید، قدیمی‌ها این معبر را به یک نشانی دیگر می‌شناختند؛ خانه ارباب و باغ‌هایش. حاج‌سیداحمد حبیب‌اللهی ملاک بزرگ بحرآباد بود که آثار خیر زیادی در این محله از او باقی مانده است.

کوچه توس34 را همه به نام «کوچه شهیدغلامی» می‌شناسند؛ کوچه‌ای قدیمی و پیچ‌درپیچ با جویی در وسط و چاه‌های فاضلابی که نسلشان در این محله هنوز ورنیفتاده است. خانواده شهیدغلامی در اواسط همین کوچه زندگی می‌کنند، اما پیش از نام‌گذاری کوچه به نام این شهید، قدیمی‌ها این معبر را به یک نشانی دیگر می‌شناختند؛ خانه ارباب و باغ‌هایش. حاج‌سیداحمد حبیب‌اللهی ملاک بزرگ بحرآباد بود که آثار خیر زیادی در این محله از او باقی مانده است. خانه وسیع او در ابتدای این کوچه قرار داشت و امروز دیگر اثری از آن نیست.

 

مسجد صاحب‌الزمان(عج) در اواسط کوچه یادگار ارباب حبیب‌اللهی است. او زمین این مسجد را اهدا کرد.

 

درخت‌های قدیمی که زمانی در باغ‌های ارباب سروری می‌کردند، امروز در میان دیوارهای آجری محصور شده‌‌اند.

 

انتهای این کوچه با گذر از خیابان سعادت به کارخانه قدیمی پپسی می‌رسد که اکنون به‌عنوان انبار از آن استفاده می‌شود.

 

اهالی می‌گویند شهرداری هرچه زودتر برای تملک تک‌خانه‌ای که وسط کوچه مانده و عبورومرور مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است، اقدام کند.
ارسال نظر