کد خبر: ۱۹۴۹
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

فرش قرمز راننده اتوبوس محله طلاب زیر پای مسافرانش+ فیلم

سیدحسین غفوریان را از طریق یک پست در فضای مجازی شناختیم؛ پستی که می‌گفت او برای شهروندان احترام و ارزش زیادی قائل است. او راننده باحوصله و خوش‌ذوقی است که برای تزیین اتوبوس، سلیقه به خرج داده است؛ با این هدف که سفرهای درون‌شهری به کام همه مسافران شیرین باشد. غفوریان 42ساله و ساکن محله طلاب است و سال‌ها در اتوبوس‌رانی مشهد و خط شهری29 خدمت می‌کند. علاقه رانندگی‌کردن به زمان نوجوانی‌اش برمی‌گردد. برای همین بعد از اینکه دیپلم گرفت و سربازی رفت، روی کامیون مشغول شد و از سال1384 به استخدام سازمان اتوبوس‌رانی درآمد.

سیدحسین غفوریان را از طریق یک پست در فضای مجازی شناختیم؛ پستی که می‌گفت او برای شهروندان احترام و ارزش زیادی قائل است. او راننده باحوصله و خوش‌ذوقی است که برای تزیین اتوبوس، سلیقه به خرج داده است؛ با این هدف که سفرهای درون‌شهری به کام همه مسافران شیرین باشد.
غفوریان 42ساله و ساکن محله طلاب است و سال‌ها در اتوبوس‌رانی مشهد و خط شهری29 خدمت می‌کند. علاقه رانندگی‌کردن به زمان نوجوانی‌اش برمی‌گردد. برای همین بعد از اینکه دیپلم گرفت و سربازی رفت، روی کامیون مشغول شد و از سال1384 به استخدام سازمان اتوبوس‌رانی درآمد. ذوق و قریحه او آن‌قدر چشمگیر است که از نگاه هیچ‌کدام از مسافرانش پنهان نمی‌ماند. کافی است یک سفر درون‌شهری را با مسیر29 طی کنند. زیبایی اتوبوس با آن چراغ‌ها و رقص نور در شب بیشتر است و تلفیق چراغ‌های آبی و قرمز روی بدنه سرمه‌ای‌رنگ اتوبوس، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. از نمای بیرون آن که بگذریم، فرش قرمزرنگی که از روی پله‌های ورودی تا درون راهرو اتوبوس کشیده شده است، نشان از ذوق و سلیقه صاحب آن دارد.

محیط کار با فضای خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، فرقی ندارد و من همیشه از محیطی که در آن کار می‌کنم، لذت برده‌ام

 

اتوبوس خانه دوم من است

سید‌حسین غفوریان اتوبوس را خانه دومش می‌داند و می‌خواهد مسافران لذت سفر درون‌شهری را ببرند. پهن‌کردن فرش قرمز زیر پای مسافران با پرده‌ها و فضای داخلی هماهنگی دارد و ردیف سطل‌های کنار صندلی‌ها، سوارشدن به اتوبوس را برای مسافران دلچسب کرده است. همه هزینه‌ها را خود راننده عهده‌دار شده است؛ آن هم برای احترام به شهروند.

حسین‌آقا 12ساعت در روز کار می‌کند، اما کمتر خسته می‌شود. خودش می‌گوید: محیط کار با فضای خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، فرقی ندارد و من همیشه از محیطی که در آن کار می‌کنم، لذت برده‌ام.

 

 

مسافران انگیزه می‌دهند

رانندگی در شهر پرترافیک و شلوغ سخت است و دمخوربودن با آدم‌های گوناگونی که هرکدام گرفتاری خود را دارند، گاهی سخت‌ترش هم می‌کند. تعریف می‌کند: این کارها حال‌وهوای خودم را عوض می‌کند. اگر با مسافران بااحترام و سعه صدر برخورد نکنم، کار فرسایشی و خسته‌کننده می‌شود. البته کار خوب و زیبا بدون بازتاب هم نیست، منتها بعضی‌ها لطف بیشتری دارند و بر زبان می‌آورند و تشکر می‌کنند. بعضی‌ها هم چیزی نمی‌گویند، اما لذتش را می‌برند. همه این‌ها مایه دلگرمی است.

حسین‌آقا ادامه می‌دهد: هرروز مسافرانی هستند که بارها از من و سازمان اتوبوس‌رانی به‌دلیل سلیقه و تمیزی تشکر می‌کنند و این مایه خوش‌حالی‌ام است. شما نمی‌دانید وقتی مسافرانی می‌گویند از روی سامانه، ساعت حرکت این خط را کنترل می‌کنند تا با اتوبوس من سفر کوتاهشان را انجام دهند، چقدر انگیزه می‌دهد.

او معتقد است آدم باید تلاش کند در هرکاری بهترین باشد. خوش‌حال است که کار او مورد توجه مسئولان شهری و به‌ویژه سازمان اتوبوس‌رانی قرار گرفته است و وظیفه خود می‌داند تا از مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی که همیشه مشوقش بوده است، قدردانی کند.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیروس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
1
خاطره سفرهمون اتوبوسهای قدیمی
مشهد چهره
| -
سلام و سپاس از نظر شما. چنانچه شما هم خاطره ای از گاراژهای قدیمی مشهد دارید می توانید با شماره 5-37288881 داخلی 150 واحد شهرآرامحله و یا ایمیل مشهدچهره به نشانی chehreh@shahrara.com درمیان بگذارید.