کد خبر: ۱۹۶۰
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کتابخانه فرهنگ‌سرای امت یک ساله شد

هفته گذشته در فرهنگ‌سرای امت منطقه5، جشن تولدی خاص برگزار شد. این جشن نه برای یک فرد بلکه برای کتابخانه کوچک اما فعال این مجموعه بود که سال گذشته در همین ایام افتتاح شد.

هفته گذشته در فرهنگ‌سرای امت منطقه5، جشن تولدی برگزار شد. این جشن نه برای یک فرد بلکه برای کتابخانه کوچک اما فعال این مجموعه بود که سال گذشته در همین ایام افتتاح شد. پیش از این، کتابخانه به نام شهید مدافع حرم غلامرضا خاوری‌فر نام‌گذاری شده بود و قرار بر این بود تا با همراهی خانواده شهید و مسئولان از تابلوی نام کتابخانه در این جشن رونمایی شود. 

 

تربیت نفوس انسان‌ها با کتاب

معاون فرهنگی‌هنری سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد در ابتدای صحبت خود ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده شهید گفت: مجموعه فرهنگ‌سرای امت مفتخر است که نام شهید غلامرضا خاوری‌فر بر سر در کتابخانه‌اش نقش بسته است.
یوسف اسماعیل‌زاده ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب دروازه دانش از باب کتاب باز می‌شود و کتاب خوب یکی از بهترین ابزاری است که بشریت می‌تواند برای هدایت و دست‌یافتن به ابعاد مختلف علمی و فرهنگی از آن استفاده کند.

موضوع اخلاق اجتماعی از این نظر مهم است که ما در شهری زندگی کنیم که محور آن حضرت رضا(ع) است و باید زندگی ایشان الگو قرار بگیرد، از همین رو یکی از بهترین راه‌های تربیت نفوس انسان‌ها مطالعه کتاب و افزایش دانش است.
او تأکیدکرد: باید همه ما در بحث جهاد کتاب‌خوانی مشارکت کنیم. متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما کم است. کشوری که فرهنگ آن، فرهنگ اسلام ناب محمدی است و معجزه پیامبر(ص) ما هم کتاب است و این میزان سرانه مطالعه پذیرفتنی نیست.
معاون فرهنگی‌هنری سازمان اجتماعی‌فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: قیمت گران کتاب می‌تواند یکی از عوامل کم‌بودن مطالعه باشد. به همین دلیل در فرهنگ‌سرای امت بستر کتابخانه فراهم شده تا شهروندان استفاده کنند. همه عزیزانی که در این محله زندگی می‌کنند شامل همسایگان و شورای اجتماعی محله اگر نقصی می‌بینند و کمبودی احساس می‌کنند می‌توانند به مسئولان کتابخانه و فرهنگ‌سرا انتقال دهند تا این نقص برطرف و کتابخانه بیشتر فعال شود.

 

گردآوری خاطرات شهید

خواهر شهید غلامرضا خاوری‌فر که از شهدای مدافع حرم ساکن محله رضائیه است و کتابخانه به نام فرزند شهیدشان نام‌گذاری شده است، در حاشیه برنامه گفت: تولد یک‌سالگی این کتابخانه را به تمام اهالی دانش و خرد به‌ویژه هم‌محلی‌های محله رضائیه تبریک می‌گویم و از همه مسئولان فرهنگ‌سرا، کتابخانه و عزیزانی که به هر نحوی در این مجموعه زحمت می‌کشند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

او که خودش دستی بر قلم دارد مشغول گردآوری خاطرات شهید است. محمدرضا خاوری‌فر نیز برادر شهیدش را این‌گونه معرفی کرد: غلامرضا متولد 1357 بود و سال 1392 به سوریه اعزام شد. او فرمانده چندین نبرد بود و داعشی‌ها به دنبال به شهادت رساندنش بودند. سرانجام در دی ماه 1394 در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

 

تجلیل از اعضای فعال کتابخانه

سید علی قربانی، کارشناس حوزه کتاب و کتاب‌خوانی فرهنگ‌سرای امت، نیز در انتهای برنامه گفت: پیش از این، کتابخانه به نام شهید مدافع حرم غلامرضا خاوری‌فر نام‌گذاری شده است و این برنامه به‌طور نمادین و با همراهی خانواده شهید برگزار شد تا از پلاک نام کتابخانه رونمایی شود. در خلال این برنامه از نوجوانان و جوانان فعال عضو کتابخانه تجلیل شد.

ارسال نظر