کد خبر: ۱۹۷۲
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

خواهران شهدا راویان ایثار

آرام محرابی معتقد است: بهترین پرستار مادران شهدا، دخترانشان هستند. به همین دلیل به مناسبت روز پرستار همایشی را با عنوان «خواهران حاج قاسم» تدارک دیده‌ام که در آن از هر استان 3خواهر شهید داوطلب را به قید قرعه انتخاب و به مشهد دعوت می‌کنم. از آنجایی که در میان این افراد، تعدادی خواهر شهید مدافع حرم نیز هستند که سن آن‌ها کم است و باید به همراه مادرانشان سفر کنند، با همکاری هیئت قمر بنی‌هاشم(ع) و اعضای انجمن خواهران شهدا برای پذیرایی از 150نفر آماده می‌شویم.

آرام محرابی از فعالان اجتماعی محله زکریا و خواهر شهید مدافع حرم حسین محرابی است که انجمن خواهران شهدا را در مشهد پایه‌گذاری کرده و اولین قدم را برای ملی‌شدن آن برداشته است، او پیش‌تر خانه پدری‌اش در خیابان خاقانی31 را به محفل گردهمایی خواهران شهید تبدیل کرده بود و حالا تصمیم دارد در سالروز ولادت حضرت زینب(س) همایش «خواهران حاج قاسم» را برگزار کند و با دعوت از خواهران شهید از سراسر کشور، کارگاه‌های 3روزه‌ای را با موضوع روایتگری برگزار کند. این همایش و کارگاه‌ها در روزهای 18 تا 20 آذر برگزار می‌شوند.

 

خواهران شهید، روایتگرانی از دوره کودکی

محرابی بیش از یک‌سال است که با دعوت سراسری از خواهران شهید در تمام شهرهای ایران، توانسته آن‌ها را ترغیب کند که روایتگر خاطرات برادران شهیدشان باشند. او با تأکید بر رسالت زینب‌وار خواهران شهدا می‌گوید: جایگاه مادر و همسر شهدا همیشه جایگاه بالایی است و از اولین سال‌های انقلاب به تجلیل از مقام آن‌ها پرداخته شده و از زبان همسران و مادران روایتگری‌هایی انجام شده است. 

خواهران شهید بهتر از هر کسی می‌دانند برادرشان برای چه اهدافی در مسیر شهادت قدم گذاشته است

اما روایت خواهرانه از منظر متفاوتی است. خواهر شهید بیش از هر کسی با او وقت گذرانده و از کودکی با همه روحیات برادرش آشنا بوده است. به همین دلیل من از همه خواهران شهید در سراسر کشور دعوت کردم تا به پیروی از حضرت زینب(س) که پیام‌رسان آرمان برادرش بود، نگذارند شعله یاد و خاطره شهید خاموش شود. همیشه دلسوزانه‌ترین حرف‌ها و موعظه‌های برادران برای خواهرانشان است. پس خواهران شهید بهتر از هر کسی می‌دانند برادرشان برای چه اهدافی در مسیر شهادت قدم گذاشته است.

 

کارگاه‌های آموزشی پیام‌آوران

محرابی ایام ولادت حضرت زینب(س) را زمان مناسبی برای ارزش‌نهادن به جایگاه خواهران شهید دانسته و ادامه می‌دهد: بهترین پرستار مادران شهدا، دخترانشان هستند. به همین دلیل به مناسبت روز پرستار همایشی را با عنوان «خواهران حاج قاسم» تدارک دیده‌ام که در آن از هر استان 3خواهر شهید داوطلب را به قید قرعه انتخاب و به مشهد دعوت می‌کنم. از آنجایی که در میان این افراد، تعدادی خواهر شهید مدافع حرم نیز هستند که سن آن‌ها کم است و باید به همراه مادرانشان سفر کنند، با همکاری هیئت قمر بنی‌هاشم(ع) و اعضای انجمن خواهران شهدا برای پذیرایی از 150نفر آماده می‌شویم. 

ما حتی خواهر شهیدی از کردستان داریم که در 12سالگی راوی خاطرات برادر شهید مدافع حرمش شده است. در این همایش کارگاه‌های روایت‌گویی خواهرانه، آموزش خاطره‌گویی و شیوه‌های گفت‌وگو با مخاطب برای بیان اهداف شهید را برگزار خواهیم کرد.

او ادامه می‌دهد: آموزش‌های ما محدود به برگزاری این همایش نیست و در طول سال برای خانواده شهدا انواع کلاس‌های آموزشی از جمله رفع اشکال درسی کودکان را داشته‌ایم. او می‌گوید: برای برگزاری این همایش و ادامه این مسیر، شهدا یاری‌رسان هستند اما از تمام شهروندان و هم‌محله‌ای‌ها هم دعوت می‌کنیم که خواهران شهید را یاری کنند. به گفته او داوطلبان می‌توانند در قالب معلم جهادی، خادمیار شهید یا در قالب کمک‌های مالی در این‌کار مشارکت کنند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
0
0
مطلب خوب بود... اگر می‌شود از خانواده شهیدان عامل هم مصاحبه کنید ممنون میشیم