کد خبر: ۱۹۹۸
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید عباس خوش سیما، پاتوق زراعت‌کاران قدیم

از سال‌های قبل از انقلاب می‌گویند که این کوچه به نام کوچه ابومسلم معروف بوده، اینجا پر از زمین زراعی گوجه، خیار و بادمجان بوده و بیشتر ساکنان هم زراعت‌کاران و کشاورزانی بودند که با خانواده‌هایشان در این زمین‌ها به زراعت مشغول بودند. کوچه شهید عباس خوش‌سیما بعد از جنگ تحمیلی این نام را به خود گرفت که به یاد یکی از شهدای ساکن این کوچه بوده است. این کوچه در مجاورت خیابان پورسینا ۶ است.

پای صحبت سالخورده ها و ریش سفیدهای این محله که بنشینی سال های دور و شکل و شمایل قدیمی این کوچه را به یاد می آورند. از سال های قبل از انقلاب می گویند که این کوچه به نام کوچه ابومسلم معروف بوده، اینجا پر از زمین زراعی گوجه، خیار و بادمجان بوده و بیشتر ساکنان هم زراعت‌کاران و کشاورزانی بودند که با خانواده هایشان در این زمین ها به زراعت مشغول بودند. کوچه شهید عباس خوش‌سیما بعد از جنگ تحمیلی این نام را به خود گرفت که به یاد یکی از شهدای ساکن این کوچه بوده است. این کوچه در مجاورت خیابان پورسینا ۶ است.

 

مسجد ولی عصر(عج) قدیمی‌ترین مسجد محله است و در سال 1353 تاسیس شده است.
بعضی زراعت کاران محله در زمین‌های زراعی حاشیه این معبر هنوز مشغول کشت و کار هستند.
علی محمدی، ساکن قدیمی کوچه و متولد سال 1326 است که در گذشته اینجا آشپزخانه‌ای کوچک داشته است. 
مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولی عصر(عج) که در ابتدای معبر قرار دارد، کانونی برای فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی ساکنان محله است. 

 

ارسال نظر