کد خبر: ۲۰۱۳
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

شاعر علاقه‌مند به کلام مولا 

فاطمه آتش‌جامه می‌گوید: خواندن نهج البلاغه یکی از کارهای همیشگی‌ام بوده و به دلیل علاقه‌ای که به سخنان حضرت علی(ع) داشتم با راهنمایی‌های مادرم از کودکی با این کتاب آشنا بودم. از دوران دبستان هم هر وقت مسابقه نهج‌البلاغه در مدرسه برگزار می‌شد، در آن شرکت می‌کردم و حتما رتبه‌ای می‌آوردم.

فاطمه آتش‌جامه نوجوان ساکن محله آب و برق است که دوره دوم دبیرستان خود را در رشته تجربی مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد گذرانده است و در کنار آن، دلنوشته‌ها و شعرهایش را هم در فضای مجازی با دیگران به اشتراک می‌گذارد. این نوجوان 18ساله که موفق شده امسال در رشته پرستاری وارد دانشگاه شود در دوره دبیرستان خود در مسابقات مختلف ادبی و نیز نهج‌البلاغه که از طرف آموزش و پرورش برگزار شده چندین رتبه مختلف را به دست آورده است.

 

با وبلاگ شخصی برنده مسابقه شدم

فاطمه که حالا تجربه خوبی از شرکت در مسابقات شعر و ادبیات دانش‌آموزی دارد می‌گوید: سال دوازدهم بودم که رتبه دوم ناحیه را در مسابقه شعر به دست آوردم. این تنها رتبه من در ادبیات نبود و قبل از آن، وقتی کلاس هشتم بودم در مسابقه احساس واژه‌ها رتبه اول استان را در جشنواره خوارزمی کسب کردم. 

علاقه من به شعر و ادبیات به مسابقه‌های مختلف محدود نمی‌شود. من برای خودم، هم شعر می‌گویم و هم متن‌های ادبی می‌نویسم. وقتی با فضای وبلاگ آشنا شدم برای خودم یک صفحه شخصی درست کردم و شعرها و متن‌های احساسی‌ام را در آن قرار دادم. 

کلاس یازدهم بودم که متوجه شدم مسابقه وبلاگ‌نویسی در سطح مدارس برگزار می‌شود. با همین وبلاگ شخصی که محتوایش شعر بود در آن مسابقه شرکت کردم و دو سال متوالی توانستم رتبه سوم ناحیه را به خود اختصاص دهم. من هنوز هر هفته یک شعر یا متن به این وبلاگ اضافه می‌کنم و برنده‌شدن در مسابقات برایم هدف نبوده است.

 

از کودکی نهج‌البلاغه می‌خواندم

علاوه بر این،‌ فاطمه در کلاس دهم و یازدهم رتبه دوم ناحیه6 را در مسابقات نهج‌البلاغه از آن خودش کرده است. او در این باره می‌گوید: خواندن نهج البلاغه یکی از کارهای همیشگی‌ام بوده و به دلیل علاقه‌ای که به سخنان حضرت علی(ع) داشتم با راهنمایی‌های مادرم از کودکی با این کتاب آشنا بودم. از دوران دبستان هم هر وقت مسابقه نهج‌البلاغه در مدرسه برگزار می‌شد، در آن شرکت می‌کردم و حتما رتبه‌ای می‌آوردم.

علاقه من به شعر و ادبیات به مسابقه‌های مختلف محدود نمی‌شود. من برای خودم، هم شعر می‌گویم و هم متن‌های ادبی می‌نویسم

او هنر را چاشنی زندگی می‌داند و کارهایی مانند پته‌دوزی، گلدوزی و نقاشی را هم در کنار دیگر کارهایش انجام می‌دهد. تابلوهای نقاشی‌اش را نشان می‌دهد و می‌گوید: سه دوره آموزش نقاشی رئال در طبیعت را گذرانده‌ام اما هیچ‌وقت در مسابقات نقاشی مدرسه شرکت نکردم زیرا مسابقات نقاشی زمان زیادی نیاز دارد و تقریبا یک روز کامل وقت دانش‌آموز را می‌گیرد. برای دانش‌آموزی که کنکور دارد و اولویتش درس خواندن است شرکت در مسابقه نقاشی کار وقت‌گیری است.

 

پرستاری با احساس همراه است

من الان با اینکه در رشته پرستاری درس می خوانم اما هنوز شعر و ادبیات را کنار نگذاشته ام و معتقدم کسی می تواند در حرفه پرستاری به مردم خدمت کند که سرشار از احساس باشد و با درد مردم همدردی کند. خیلی ها فکر می‌کردند با شیوع کرونا پرستارها صحنه خدمت را خالی می کنند اما با روحیه ای که در بین پرستارها وجود دارد حتی اگر بیماری بدتر و خطرناک تر از کرونا هم شیوع پیدا کند باز هم کمک به مردم انتخاب آن‌هاست.

کلمات کلیدی
ارسال نظر