کد خبر: ۲۰۱۴
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

الغدیر؛ کوچه‌ای که رابط میان قاسم‌آباد و زائران است

کوچه الغدیر در انتهای بولوار ادیب نیشابوری شمالی قرار دارد و از قدیمی‌ترین کوچه‌های قاسم‌آباد است. در سمت راست ورودی کوچه، مرکز تجاری محله قرار دارد و در سمت چپ آن 2مجتمع مسکونی 16واحدی و 12واحدی الغدیر. آن‌طور که اهالی می‌گویند مؤسسه خیریه امام صادق(ع) مالک هتل الغدیر در چهارراه شهدا، این مجتمع‌ها را ساخته و اجاره داده است و این مهم‌ترین شناسه این کوچه است. در طبقه اول یکی از این مجتمع‌ها مرکز خدمات جامع سلامت شهری الغدیر نیز مستقر شده است.

کوچه الغدیر در انتهای بولوار ادیب نیشابوری شمالی قرار دارد و از قدیمی‌ترین کوچه‌های قاسم‌آباد است. در سمت راست ورودی کوچه، مرکز تجاری محله قرار دارد و در سمت چپ آن 2مجتمع مسکونی 16واحدی و 12واحدی الغدیر. آن‌طور که اهالی می‌گویند مؤسسه خیریه امام صادق(ع) مالک هتل الغدیر در چهارراه شهدا، این مجتمع‌ها را ساخته و اجاره داده است و این مهم‌ترین شناسه این کوچه است. در طبقه اول یکی از این مجتمع‌ها مرکز خدمات جامع سلامت شهری الغدیر نیز مستقر شده است. برخلاف ورودی پهن، کوچه از میانه به بعد، مانند کوچه‌هایی که بیشتر در بافت‌های فرسوده مرکزی شهر دیده‌ایم تو در تو و باریک می‌شود.

 

مسجد الغدیر در زمین بین دو مجتمع مسکونی الغدیر ساخته شده است و نام عبداللطیف حسن صراف، بانی آن، در سردر دیده می‌شود.

 

عکس شهید مهدی غفاریان و پسرخاله‌اش شهید یحیی مصطفی فرخانی تنها زینت خانه ساده حسن آقا پدر شهید مهدی غفاریان است.

 

زمین خاکی رهاشده انتهای کوچه مشکلات بسیاری مانند تجمع اراذل و اوباش، دپوی زباله و به خطر افتادن امنیت را برای ساکنان این کوچه به همراه دارد.

 

خانه‌ای یک‌طبقه با درخت توت جلویش، یادگار به جامانده از سال‌های ابتدایی شکل‌گیری قاسم‌آباد در اواخر دهه60 است.
ارسال نظر