کد خبر: ۲۰۲۹
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تک‌خوان خوش‌صدای گروه «ایثار وشهادت»

سیدعلی رضا فخرایی می‌گوید: از 9سالگی در جلسات قرآن مسجد محله شرکت می‌کردم. در اولین جلسه‌ای که قرآن را با قرائت خواندم مربی از صدا و لحن قرائتم خوشش آمد و من را به گروه سرود مسجد محله معرفی کرد. بعد از پیوستن به گروه سرود « ایثار و شهادت» تمریناتم را با جدیت ادامه دادم و خیلی زود به عنوان عضو ثابت، معرفی و در همه اجراهایی که داشتند حاضر بودم.

داشتن صدای خوش سبب جذب او به گروه سرود مسجد محله می‌شود. آن زمان فقط 10سال داشته و بعد از مدت کوتاهی به همراه همین گروه که‌« ایثار و شهادت» نام داشت، اجراهای متعددی را در مدرسه و حتی صدا وسیمای خراسان رضوی انجام می‌دهد و این جمع پرتلاش موفق به کسب عنوان برتر گروه سرود استان و قرارگرفتن در میان 10گروه سرود برتر کشور می‌شوند. سیدعلی رضا فخرایی یکی از تک خوانان این گروه است.

 

تک خوان برتر

او متولدسال1386در محله مطهری است. خودش ماجرای پیوستنش به گروه سرود ایثار و شهادت را این‌گونه تعریف می‌کند: «از 9سالگی در جلسات قرآن مسجد محله شرکت می‌کردم. در اولین جلسه‌ای که قرآن را با قرائت خواندم مربی از صدا و لحن قرائتم خوشش آمد و من را به گروه سرود مسجد محله معرفی کرد. بعد از پیوستن به گروه سرود « ایثار و شهادت» تمریناتم را با جدیت ادامه دادم و خیلی زود به عنوان عضو ثابت، معرفی و در همه اجراهایی که داشتند حاضر بودم. اولین اجرایمان را در 10سالگی و برای مدیر مدرسه و معلم‌هایم انجام دادم و به‌شدت تشویق شدم.

سید علیرضا همراه با گروه سرود ایثار و شهادت اجراهای متعددی انجام داده است. خودش در مسابقات کشوری، به عنوان تک خوان برتر و گروه سرود ایثاروشهادت نیز به عنوان یکی از 10گروه سرود برترکشور انتخاب شده‌اند.

اولین اجرایمان را در 10سالگی و برای مدیر مدرسه و معلم‌هایم انجام دادم و به‌شدت تشویق شدم

او با اشاره به اجراهای متعددشان در طول این سال‌ها می‌گوید: بعد از اولین اجرای موفق در مدرسه و تشویق از سوی معلمان و مدیر مدرسه اجراهای دیگری را نیز در حضور مسئولان استانی آموزش وپرورش خراسان رضوی انجام دادیم. یکی ازاین اجراهای به یادماندنی خواندن سرود درحضور سردار نظری(استاندار فعلی استان خراسان رضوی) و خانواده شهدا بود. 

این سرود که حس وحال حماسی داشت همه حاضران را تحت تأثیر قرارداد. سردار نظری بابت این اجرای زیبا همه ما را تشویق کرد. در مراسم مختلف مذهبی ازجمله تولد امام رضا(ع) سرودهایی را نیز در صدا وسیمای خراسان رضوی اجرا کردیم.

 

عزاداری روی خودرو

‌ با شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها دربرگزاری مراسم مذهبی، با ابتکار مسئولان پایگاه بسیج مسجد ولی عصر(عج)، گروه سرود ایثار و شهادت درقالب کارناوال خودرویی اجراهای متعددی را در محله و دیگر محلات بولوار توس انجام می‌دهد.

علیرضا دراین‌باره می‌گوید: سال99 به علت کرونا تمامی تجمعات و عزاداری‌ها ممنوع شده بود. هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم به پیشنهاد یکی از بچه‌ها وسایل و لوازم صوتی را روی خودرویی سوار کردیم و در محلات مختلف دور می‌زدیم و مداحی‌های مختلفی را می‌خواندیم.

ارسال نظر