کد خبر: ۲۰۵۶
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مؤذن بارگاه امام هشتم(ع)

مؤذنی، مکبری، نوحه‌خوانی و معاون امور قرآنی بسیج، بخشی از فعالیت‌های مختلف حسین ١2ساله است، نوجوان فعال محله چهنو که از همان دوران کودکی با قرآن و قرآن‌خوانی مأنوس بوده و ادامه فعالیت‌هایش را در مسجد محله پیش گرفته است. او به‌تازگی به عنوان مؤذن در حرم مطهر هم فعالیت دارد که این را مهم‌ترین دستاورد زندگی‌اش می‌داند.

مؤذنی، مکبری، نوحه‌خوانی و معاون امور قرآنی بسیج، بخشی از فعالیت‌های مختلف حسین ١2ساله است، نوجوان فعال محله چهنو که از همان دوران کودکی با قرآن و قرآن‌خوانی مأنوس بوده و ادامه فعالیت‌هایش را در مسجد محله پیش گرفته است. او به‌تازگی به عنوان مؤذن در حرم مطهر هم فعالیت دارد که این را مهم‌ترین دستاورد زندگی‌اش می‌داند. با او در مسجد رضویه واقع در محله چهنو گفت و گو کردیم.

 

گوش‌سپردن به نوای نوحه‌خوان‌ها

حسین چاووشی متولد سال١٣٨٨ سه سال است به‌عنوان مؤذن و مکبر مسجد رضویه انتخاب شده است. صدای خوش و گیرای او مورد استقبال ریش‌سفیدهای محله هم قرار گرفته و او حسابی تشویق شده است. حسین اما همه چیز را صدای گرم و خوب نمی‌داند. او مراحل زیادی را طی کرده تا به این نقطه رسیده است. تعریف می‌کند که از کودکی به واسطه خانواده قرائت قرآن را دوست داشته است. نوای نوحه هم به او آرامش می‌داده و ساعت‌ها جلو تلویزیون کوچک خانه نوای نوحه‌خوان‌ها را گوش می داده است.

[2518]

تجربه شیرین مؤذنی و مکبری

همه چیز اما از دو سه سال پیش شروع می‌شود، وقتی که به پیشنهاد یکی از دوستانش در جلسه خانگی کوچک قرآن‌خوانی در محله شرکت می‌کند. همان جلسه اول بعد از چند خط قرائت قرآن، استاد جلسه به او می‌گوید که استعداد فراوانی دارد و این مسیر را ادامه بدهد. از آن روز به بعد حسین قرائت قرآن را جدی می‌گیرد و به‌طور خودآموز شروع به تمرین می‌کند. 

بزرگ‌ترها که صدای گرم و گیرای او را در جلسات قرآن‌خوانی مسجد می‌شنوند تحت تأثیر قرار می‌گیرند و چیزی نمی‌گذرد که او تبدیل به قرآن‌خوان و نوحه‌خوان مراسم و مجالس مختلف مسجد می‌شود. او که به مؤذنی و مکبری هم علاقه داشته است به هیئت امنای مسجد پیشنهاد می‌دهد که مؤذن و مکبر مسجد شود. از پیشنهاد او استقبال می‌شود و سه سال است حسین مؤذن و مکبر اختصاصی مسجد قدیمی رضویه هم هست.

 

آموزش قرائت قرآن به نوجوان‌ها

اما فعالیت‌های حسین به همین‌ها ختم نمی‌شود. او عضو فعال پایگاه بسیج شهید مطهری در این مسجد هم هست و مسئول امور قرآنی نوجوانان و معاون امور قرآنی کل پایگاه. او جلسه‌ای برای نوجوانان علاقه‌مند به قرآن محله تشکیل داده که هر یکشنبه در مسجد برگزار می‌شود. او در این جلسات قرائت قرآن را به نوجوانان کمتر از ١٥سال آموزش می‌دهد.
او اما شیرین‌ترین روز هفته‌اش را یکشنبه‌ها می‌داند. وقتی که برای مکبری نماز ظهر به حرم امام رضا(ع) می‌رود. حسین توضیح می‌دهد: مراحل زیادی را طی کرده تا توانسته مکبر حرم امام رضا(ع) شود. ابتدا از او امتحان صدا گرفتند و در آزمون اولیه پذیرفته شده است، بعد در محله و در و همسایه درباره او و فعالیت‌هایش پرس و جو کردند و حالا دو ماه از مکبری‌اش در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) می‌گذرد. چیزی که همیشه آرزویش را داشته است.

ارسال نظر