کد خبر: ۲۰۵۸
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

رونق بخشی به کار خانگی، در مسجد شجره محله چهنو

بازارچه اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی بانوان محله چهنو در مسجد شجره برگزار شده است. در این بازارچه هر چیزی که بانوان با هنر دست و مهارت خودشان درست کرده‌اند یافت می‌شود.

در این بازارچه کوچک چیزهای مختلفی پیدا می شود. از ترشیجات و کیک و شیرینی بگیرید تا ظروف طراحی شده تزیینی! چیزهایی که بانوان محله چهنو با هنر دست و مهارت خودشان درست کرده اند تا گامی موثر برای خود اشتغالی بردارند.
بازارچه اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی بانوان محله چهنو با همراهی چند نهاد مختلف در مسجد شجره برگزار شده است.

بانوان هنرمند محله از چهارم تا یازدهم آذر ماه به فروش محصولات خودشان پرداختند و در همین مدت کوتاه اهالی هم استقبال خوبی از این بازارچه کردند. 

 

بیشترین فروش در بازارچه ها بوده

میزها را دور تا دور مسجد چیده اند و در هر گوشه محصولی متفاوت به چشم می خورد. فضا برای حضور بازدید کنندگان آماده است و چیزی نمی گذرد که مسجد پر از بانوانی می شود که خبر راه‌اندازی این بازارچه را روی بنر های منطقه خوانده اند و حالا برای بازدید و خرید به اینجا آمده اند.

فاطمه محمدزاده، هنرمند ساکن محله چمن، است که در ورودی بازارچه روی میزی کوچک دست سازه های خودش را چیده است. هنرش را دکوپاژ معرفی می کند و می گوید: به واسطه این هنر اجناس کهنه و از رنگ و رو افتاده دوباره قابل استفاده می شوند و می توان به عنوان وسیله ای تزیینی از آن استفاده کرد. مثلا با استفاده از رنگ های مخصوص، ظروف بلوری قدیمی را طراحی و رنگ آمیزی می کنم، سینی های پلاستیکی رنگ و رو رفته هم دکوپاژ می شوند و...

یک سال از شروع کار او می گذرد و توضیح می دهد که بیشترین فروشی که داشته مربوط به همین بازارچه هایی بوده که در محله راه اندازی شده است.

گوشه ای دیگر از بازارچه اختصاص پیدا کرده به فروش ترشی، لواشک و آلوچه. این ترشیجات متنوع که محصولات پرفروش این بازارچه محسوب می شوند کار دست رقیه بیابانی هستند. او ۶سال است که در کار تولید این دست محصولات است. بازار فروش خودش را دارد اما بازارچه‌های محلی را هم بستر بسیار خوبی برای فروش به ویژه دست ساخته های بانوان می داند.

قسمت محبوب بازارچه برای بچه ها اما میز عروسک های تزیینی است. بچه های قد و نیم قد دور این میز جمع شده اند و از زینت نعمتی عروسک بافتنی می خرند. او با کمک هنر خیاطی و مکرومه بافی این عروسک های کوچک را می بافد. بعد با تکه پارچه های باقی مانده و نمد دستکش های بچگانه می دوزد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر