کد خبر: ۲۰۶۹
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان محله استاد یوسفی؛ نفر اول استان در جشنواره خوارزمی

از سال94 تا 97 کانون پرورش فکری کودک و نوجوان او را به عنوان نخبه کتاب‌خوان کشور معرفی کرده است. غزل خاکسار طی این سه سال درمجموع 667کتاب خوانده است. در خانواده‌ای اهل مطالعه بزرگ شده است. مقام اول استانی در رشته پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی سال‌های 98 و99 و رتبه دوم استان در رشته سفالگریِ سی و نهمین مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان فردا) در سال تحصیلی 1399-1400 از دیگر موفقیت‌های این نوجوان نخبه است.

از سال94 تا 97 کانون پرورش فکری کودک و نوجوان او را به عنوان نخبه کتاب‌خوان کشور معرفی کرده است. غزل خاکسار، نوجوان ساکن در محله استاد یوسفی، طی این سه سال درمجموع 667کتاب خوانده است. متولد سال1384 و دانش‌آموز سال یازدهم رشته علوم انسانی است. در خانواده‌ای اهل مطالعه بزرگ شده است. مقام اول استانی در رشته پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی سال‌های 98 و99 و رتبه دوم استان در رشته سفالگریِ سی و نهمین مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان فردا) در سال تحصیلی 1399-1400 از دیگر موفقیت‌های این نوجوان نخبه هم‌محلی‌مان است.


کانون پرورش فکری، پنجره جدیدی باز کرد

غزل از کلاس سوم دبستان عضو مرکز5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد بوده است. آن موقع مادرش به دنبال شعبه‌ای از کانون در قاسم‌آباد می‌گشته و آن را در محله شاهد پیدا می‌کند. همان‌جا تصمیم می‌گیرد دخترش را در دوره‌های آموزشی کانون ثبت‌نام کند. غزل می‌گوید: با حضور در کانون پنجره‌ای جدید در زندگی‌ام باز شد و هر آنچه امروز به آن دست یافته‌ام را از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دارم.

او ادامه می‌دهد: برخلاف بیشتر کودکان که به اسباب‌بازی علاقه دارند، من به کتاب علاقه داشتم. مادرم همیشه برایم کتاب می‌خرید. بعد از حضور در کانون با کتاب‌های بیشتری آشنا شدم و سیر مطالعاتی‌ام تغییر کرد. با کتاب‌های حوزه روان‌شناسی آشنا شدم و کتاب‌های داستان بیشتری خواندم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشوق خوبی برایم بود و در کشف استعدادها و توانایی‌هایم به من کمک کرد. 

با حضور در کانون پنجره‌ای جدید در زندگی‌ام باز شد و هر آنچه امروز به آن دست یافته‌ام را از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دارم

غزل در کانون با مجسمه‌سازی هم آشنا می‌شود. به این ترتیب او از 6سال پیش با این هنر آرامش‌بخش مأنوس بوده و تصاویر ذهنی‌اش را روی گِل شکل می‌داده است. چندباری نیز در مسابقات دانش‌آموزی آموزش و پرورش این رشته شرکت کرده و مقام‌های ناحیه‌ای و استانی را به دست آورده است.


آرزوی داشتن یک درمانگاه تخصصی روان‌شناسی

دبیر مطالعات اجتماعی غزل، او را با جشنواره خوارزمی آشنا و تشویقش می‌کند در بخش پژوهش این جشنواره شرکت کند. غزل می‌گوید: تا قبل از جشنواره خوارزمی فعالیت‌های پژوهشی داشتم ولی جشنواره خوارزمی این مسیر را برایم جدی‌ کرد و با راهنمایی معلمم خانم محبوبه شجری، تأثیر هیجانات بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را مطالعه کردم. تمام مراحل یک پژوهش کامل را انجام دادم. کسب رتبه در جشنواره خوارزمی بسیار مشکل است، حدود 8ماه شبانه‌روز و با راهنمایی خانم شجری روی این مسئله کار کردم.

نوشتن از علایق دیگر غزل است. او هر بار از ناملایمات زندگی ناراحت می‌شود، به سمت کاغذ و قلم می‌رود و دل‌نوشته‌ای می‌نویسد. به شعر هم علاقه زیادی دارد و اشعار شاعران بنام کشور در گذشته و امروز را مطالعه کرده است. نوشتن برای او آرامش‌بخش است و در کلاس‌های داستان‌نویسی کانون هم شرکت کرده است و امیدوار است در آینده کتاب داستانش را به چاب برساند. برای آینده و تحصیلات دانشگاهی رشته روان‌شناسی را انتخاب کرده است و آرزوی او داشتن یک درمانگاه تخصصی روان‌شناسی است.

ارسال نظر