کد خبر: ۲۱۲۶
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه «نو» قدیمی شده است

عبور خط قطارشهری از فضای زیرین خیابان شیرازی21 که قدیمی‌ها هنوز آن را به نام کوچه «نو» می‌شناسند، باعث نشست برخی خانه‌ها شده و این مهم‌ترین معضلی است که ساکنان از آن یاد می‌کنند.

عبور خط قطارشهری از فضای زیرین خیابان شیرازی21 که قدیمی‌ها هنوز آن را به نام کوچه «نو» می‌شناسند، باعث نشست برخی خانه‌ها شده و این مهم‌ترین معضلی است که ساکنان از آن یاد می‌کنند. انتظار می‌رود با توجه به همسایگی کوچه با حرم مطهر و رفت‌وآمد زائران، وضعیت آسفالت مناسب‌تر باشد. مسجد و حسینیه الحجه معروف به علاف‌ها به گفته ساکنان بیشتر از 80سال قدمت دارد و 2سال است به‌علت عبور خط قطارشهری، نشست کرده و تخریب شده است.

 

رمضان رجب‌پور بین قدیمی‌های محله بنام است. او به 2پسر شهیدی که تقدیم انقلاب کرده است، افتخار می‌کند؛ غلامرضا و محمد رجب‌پور.

 

مسجد باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر(ع) اتاقی کوچک برای نمازگزاران است که همان ابتدای کوچه قرار گرفته است و تاریخ ساختش به سال1320 برمی‌گردد.

 

مدرسه علمیه الحجة(عج) و حسینیه سنخواستی‌ها (هیئت اسفراینی‌ها) در میانه‌های کوچه و تقریبا روبه‌روی هم هستند. حسینیه در حال بازسازی است و مدرسه علمیه فعال است.

 

خانه‌های قدیمی و کهنه هنوز در بافت این کوچه به چشم می‌نشیند و آن را تماشایی می‌کند، هرچند خالی و بدون سکنه است.

 

ارسال نظر