کد خبر: ۲۱۴۲
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تجلیل از اسوه‌های ایثار

180خانواده که همسرانشان جانباز جسمی و حرکتی بیش از 70درصد بوده‌اند در این برنامه شرکت کرده‌اند و هدف تجلیل از همسران این جانبازان بوده که به معنای واقعی کلمه پرستارند و کمتر زحماتشان دیده می‌شود.

مراسم قدردانی و پاسداشت تلاش‌های همسران جانبازان شهر مشهد با نام «اسوه‌های ایثار» در بوستان وحدت سالن همایش‌های فرهنگ‌سرای امربه معروف و نهی از منکر محله جلالیه برگزار شد.

این مراسم از سوی اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه5، معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد. در این مراسم، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، شهردار منطقه5، معاون تعاون بنیاد شهید خراسان رضوی و معاون هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.


پرستاران گمنام جامعه

معاون شهردار مشهد در این مراسم، ضمن خیر مقدم به جانبازان و خانواده‌هایشان گفت: همسران جانبازان، پرستاران گمنام هستند و از طرف مدیریت شهری مشهد زحماتشان را ارج می‌نهیم.

سید مجتبی منتظری ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری گفتمان انقلابی در شورای اسلامی شهر جاری شده و اولویت شهرداری مشهد نیز نشر اندیشه‌های انقلابی است و پذیرای نظرات شما هستیم.

او همچنین به دغدغه شهرداری برای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولان و توان‌یابان اشاره کرد و افزود: شهرداری مشهد برنامه ویژه مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و فضاهای شهری را برای جانبازان و توان‌یابان شروع کرده است.


میزبانی از 180خانواده جانباز بیش از 70درصد

در حاشیه این مراسم رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه5، به شهرآرامحله گفت: 180خانواده که همسرانشان جانباز جسمی و حرکتی بیش از 70درصد بوده‌اند در این برنامه شرکت کرده‌اند و هدف تجلیل از همسران این جانبازان بوده که به معنای واقعی کلمه پرستارند و کمتر زحماتشان دیده می‌شود.

دانیال نظری ادامه داد: در سال‌های گذشته در منطقه در برنامه‌هایی از زحمات همسران جانبازان قدردانی کردیم اما این برای نخستین‌بار است که منطقه5 میزبان این تعداد از جانبازان و همسرانشان از شهر مشهد است.


حق شما ادا نشده

معصومه خدیوی، معاون تعاون بنیاد شهید استان خراسان رضوی، هم ضمن تشکر از حوزه فرهنگی شهرداری مشهد برای برگزاری این همایش معنوی و دورهمی جانبازان و خانواده‌هایشان درباره همسران جانبازان گفت: حق شما در نظام ما که یک عمر زمینه را برای آرامش یک فرد جانباز فراهم کرده‌اید ادا نشده است.

ماشاءا... شاهمرادی‌زاده، بازیگر و کارگردان سینما اهل مشهد، نیز در ادامه با ذکر خاطراتی از دوران جبهه و جنگ با لهجه مشهدی یاد شهدا را گرامی‌داشت و خطاب به جانبازان و همسرانشان گفت: شما از اثربخش‌ترین انسان‌های زمانه خود هستید چرا که هر روز شهادت و ایثار را تجربه می‌کنید.

پس از خاطره‌گویی آقای بازیگر، گروه سرود آوای رضوان سرودی آیینی اجرا کردند و علی معینی‌پور، شاعر و مداح اهل بیت(ع) هم به شعرخوانی پرداخت.

ارسال نظر