کد خبر: ۲۱۴۳
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه شهید علیمردانی، قدیمی و ریشه‌دار

به گفته حسن قربانی، رئیس شورای اجتماعی محله کوی سلمان، روزی روزگاری تا خیابان شهید علیمردانی37 مسکونی بوده ولی بعد از آن زمین کشاورزی و باغ‌ها بودند و از ابتدای دهه70 در آن محدوده نیز ساخت و ساز می‌شود و مسکونی می‌شود.

کوچه امت25 به نام شهید حسن علیمردانی نام‌گذاری شده است. این کوچه قدیمی آن‌زمان که مشهد به سوی بزرگ‌ترشدن می‌رفت شکل گرفت. این محدوده به طلاب معروف است و خیابان شهید علیمردانی می‌شود بیست متری طلاب. به گفته حسن قربانی، رئیس شورای اجتماعی محله کوی سلمان، روزی روزگاری تا خیابان شهید علیمردانی37 مسکونی بوده ولی بعد از آن زمین کشاورزی و باغ‌ها بودند و از ابتدای دهه70 در آن محدوده نیز ساخت و ساز می‌شود و مسکونی می‌شود.

 

مسجد امام حسن مجتبی(ع) مسجد محوری محله و این محدوده است. این مسجد در سال 1349 ساخته شده و در پیروزی انقلاب 1357 نقش مهمی را ایفا کرده است.

 

دبستان قرآنی  پسرانه نورالثقلین  یکی از مراکز آموزشی این محدوده است که از سال 1394 در حاشیه انتهایی این خیابان تاسیس شده است.

 

سالن ورزشی صالحین شهید حسینی محراب و سالن شهید ابراهیم بخشی‌زاده، متعلق به ناحیه مقاومت بسیج سپاه مقداد در این خیابان قرار دارد

 

قاسم غلامپور متولد 1339 واز قدیمی‌های محله است که اهالی به او اعتماد دارند.

 

ارسال نظر