کد خبر: ۲۱۶۰
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ورزش به رشد شخصیتم کمک کرد

مطهره گلشاهیان متولد 1386 و ساکن محله رسالت است. او به دلیل علاقه زیادش به ورزش از هشت سالگی تکواندو را شروع می کند، اما کم کم متوجه می شود این رشته برایش جذابیت ندارد و بعد از دو سال به سراغ کاراته و سبک کیوکوشین می رود. او دارنده مدال طلای مسابقات آزاد کشوری در سال97 است.

مطهره گلشاهیان متولد 1386 و ساکن محله رسالت است. او به دلیل علاقه زیادش به ورزش از هشت سالگی تکواندو را شروع می کند، اما کم کم متوجه می شود این رشته برایش جذابیت ندارد و بعد از دو سال به سراغ کاراته و سبک کیوکوشین می رود. او دارنده مدال طلای مسابقات آزاد کشوری در سال97 است. این مسابقات در شهر ری و به طور آزاد برگزار شده است.

 

کسب مدال های کشوری و استانی

پدر و مادر مطهره که از همان کودکی مشوقش بوده اند او را در کلاس های تکواندو ثبت نام می کردند. اما دخترخاله های مطهره او را با کاراته آشنا کردند. مطهره ابتدا از کمیته (مبارزه) می ترسید اما با تشویق و حمایت های مربی خود، زهرا حقی، ترس خود را رها کرد و این بخش را به طور جدی دنبال کرد.

 سال96 برای اولین بار در مسابقات استانی در بخش کمیته که در مشهد برگزار شده بود، شرکت کرد اما شکست خورد و آن سال موفق به کسب مدال نشد. مربی اش اما از او حمایت کرد. 

خودش هدیه ای برایش خرید و از او خواست برای مسابقات کشوری آماده شود. با حمایت های خانواده و مربی اش سال97 در مسابقات آزاد کشوری که در شهر ری برگزار شد، شرکت کرد و در بخش کمیته مدال طلا را در رده سنی نوجوانان و در وزن مثبت55 به دست آورد.

 از مدال های دیگر مطهره کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز استانی در بخش کاتا و کمیته است. مدال های نقره را در مسابقات استانی که در مشهد برگزار شده به دست آورده و مدال های برنز را در مسابقات استانی که در شاندیز برگزار شده است. 

هدفم کسب دان های بالاتر این رشته و حضور در مسابقات بین المللی به عنوان مبارز، مربی و داور است

او اکنون کلاس نهم است و به رشته ریاضی و فیزیک علاقه دارد و می خواهد تحصیلات تکمیلی خود را در رشته معماری دنبال کند. یکی دیگر از اهداف او دنبال کردن ورزش به طور حرفه ای است و می‌خواهد در آینده بر روی سکوهای بین المللی بایستد. 

مطهره هفته پیش کمربند مشکی گرفته و می خواهد مربی و داور این رشته ورزشی نیز بشود. می گوید: بعد از 18سالگی می توانم در آزمون های مربیگری و داوری شرکت کنم. هدفم کسب دان های بالاتر این رشته و حضور در مسابقات بین المللی به عنوان مبارز، مربی و داور است.


احساس امنیت با یادگیری ورزش های رزمی

مطهره تمرینات خود را در دوره کرونا رها نکرده و هر روز 3 تا 4ساعت تکنیک ها را تمرین می کند. او ورزش را به همه هم سن و سال هایش توصیه می کند. ورزش به او در رشد شخصیت و کسب اعتماد به نفس و بیان عواطف و احساسات کمک کرده است. او از نوجوان ها می خواهد در این سن علایق و استعدادهای خود را با کمک خانواده بشناسند و برای رسیدن به آن ها و کسب نتیجه دست از تلاش برندارند. 

مطهره از مسئولان ورزشی استان و کشور می خواهد حمایت های بیشتری از ورزش بانوان به ویژه ورزش های رزمی داشته باشند. او یادگیری رشته های رزمی را برای بانوان بسیار مهم می داند و می گوید: یادگیری رشته های رزمی و دفاع شخصی باعث می شود بانوان احساس امنیت بیشتری کنند. از طرفی بانوان در این رشته ها استعداد زیادی دارند و با حمایت همه جانبه مسئولان می توانند مدال های زیادی را در مسابقات جهانی و بین المللی به دست آورند و برای کشور عزیزمان افتخار کسب کنند. 

ارسال نظر