کد خبر: ۲۱۶۱
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

مسجد رضوی پاتوق اهالی کوچه شهید نوکاریزی

وجود مسجد رضوی در ابتدای کوچه، آن را به محوری‌ترین معبردر خیابان پیروزی6 تبدیل کرده است که به نام شهید محسن نوکاریزی نام‌گذاری شده است. این مسجد پاتوق فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی اهالی است. قدیمی‌ها می‌گویند اولین مالکان خانه‌های این حوالی، کارمندان آستان قدس رضوی بودند که قبل از انقلاب اسلامی در دهه50 شمسی زمین‌هایی را از این آستان در قطعات 500متری برای ساخت خانه تحویل گرفتند و ساختند. حالا کمتر اثری از آن خانه‌های 500متری ویلایی در این خیابان مانده است.

وجود مسجد رضوی در ابتدای کوچه، آن را به محوری‌ترین معبردر خیابان پیروزی6 تبدیل کرده است که به نام شهید محسن نوکاریزی نام‌گذاری شده است. این مسجد پاتوق فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی اهالی است. 

قدیمی‌ها می‌گویند اولین مالکان خانه‌های این حوالی، کارمندان آستان قدس رضوی بودند که قبل از انقلاب اسلامی در دهه50 شمسی زمین‌هایی را از این آستان در قطعات 500متری برای ساخت خانه تحویل گرفتند و ساختند. حالا کمتر اثری از آن خانه‌های 500متری ویلایی در این خیابان مانده است.

 

محمد فارسی پدر شهید احمد علی فارسی به همراه دو پسرش امیر و مجتبی از 36سال پیش تاکنون شغل اجدادی‌اش یعنی آب‌نبات‌فروشی را زنده نگه داشته است.

 

کلنگ مسجد رضوی سال 1360 توسط حجت الاسلام محسن قرائتی به زمین زده شد. این مسجد با کمک‌های مردمی و با پیگیری‌های حجت‌الاسلام حسین بروجردی، اولین امام جماعت آن ساخته شد.

 

مدیریت منطقه 24ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با نام «طلایه‌داران معروف» در ابتدای این کوچه در مسجد رضوی مستقر است که اعضای آن را نیز قدیمی‌های محله تشکیل می‌دهند.

 

فاز سوم تجاری محله رضاشهر در این کوچه قرار دارد. این محله چهار فاز تجاری دارد که همگی جزو قدیمی‌ترین مراکز تجاری محلی در مشهد هستند.
ارسال نظر