کد خبر: ۲۱۷۰
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه پرجمعیت امیریه ۲۴مجتمع دارد

وارد خیابان امیریه۳۱ که می‌شویم‌ ۲۴مجتمع مسکونی در هر دو ضلع شرقی و غربی‌ به چشم می‌خورد. آرمان قدیمی‌ترین مجتمع مسکونی خیابان امیریه۳۱ است که ساخت آن به اواخر دهه۷۰ بر‌می‌گردد.

وقتی وارد کوچه‌های فرعی می‌شویم‌ و در ادامه چند قدمی داخل مجتمع‌ها بر‌می‌داریم برای دیدن آسمان فقط باید به بالای سر نگاه‌ کنیم. اینجا در خیابان‌ امیریه۳۱ و معابر فرعی آن نقطه‌هایی وجود‌ دارد که فقط در ساعات میانی روز که خورشید عمود‌ می‌تابد آفتاب را به خود می‌بینند. این خیابان پر شده از مجتمع‌های مسکونی با تراکم زیاد که این معبر را خاص می‌کند.


معبر محبوب سرمایه‌گذاران

وارد خیابان امیریه۳۱ که می‌شویم‌ در هر دو ضلع شرقی و غربی‌ مجتمع‌های مسکونی قرار دارد. ساخت مجتمع‌های‌ مشابه تا انتهای این خیابان ادامه یافته است و تمام معابر فرعی هم‌ با مجتمع‌های مسکونی مختلف پر شده است. از ترمه و آرمان گرفته تا فجر فرهنگیان‌ و نسیم‌ و الماس‌‌ نام‌های‌مختلفی هستند که بر سردر ۲۴مجتمع مسکونی خیابان امیریه۳۱ نقش بسته‌اند.

ساعت ۷صبح که می‌شود باید بیایید اینجا و ببینید چقدر آدم از این کوچه خارج می‌شوند، بس که اینجا آپارتمان روی هم ساخته‌اند

درباره ساخت اولین مجتمع مسکونی در این معبر بین ساکنان اختلاف‌نظر وجود دارد اما اکثرا این نظر مشترک را دارند که آرمان قدیمی‌ترین مجتمع مسکونی خیابان امیریه۳۱ است که ساخت آن به اواخر دهه۷۰ بر‌می‌گردد، بعد از ساخت این‌ مجتمع و چند مجموعه مسکونی دیگر که با فاصله زمانی چند ماهه انجام شده است، این معبر به نقطه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است که نتیجه آن بعد از گذشت دو دهه بنا شدن بیش از ۲۰مجتمع مسکونی در این خیابان است. بناهایی که از ۴تا۶ طبقه ساخته شده‌اند و سبب افزایش تراکم جمعیت در این معبر از محله امیریه شده‌اند.


ساخت و ساز رقابتی مجتمع‌ها

ساجده منصوری از شهروندان ساکن در مجتمع مسکونی ترمه است که از حدود ۱۲سال قبل در این معبر ساکن شده‌ است. او‌ معتقد است وجود قطعه‌زمین‌هایی با متراژ زیاد که در اختیار سازمان‌های مختلف دولتی بوده است، سبب شده که ساخت مجتمع‌هایی‌ در چند بلوک برای سرمایه‌گذاران‌ توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.‌ این شهروند ساکن محله امیریه می‌گوید: هیچ کوچه‌ای اندازه اینجا مجتمع ندارد. ساعت ۷صبح که می‌شود باید بیایید اینجا و ببینید چقدر آدم از این کوچه خارج می‌شوند، بس که اینجا آپارتمان روی هم ساخته‌اند.

هر کدام از این‌ مجتمع‌ها شرایط خاص خود را دارند و این ویژگی‌های‌ متفاوت سبب شده است که کیفیت زندگی در هر کدام از آپارتمان‌ها و همچنین قیمت آن‌ها متفاوت باشد. در بین ۲۴مجتمع ساخته شده در خیابان‌امیریه۳۱ کمترین تعداد آپارتمان در یک مجتمع ۲۴واحد است و بیشترین‌ تعداد آپارتمان‌ هم حدود ۲۰۰‌واحد در یک مجتمع است. در طول این معبر فقط ۵قطعه زمین خالی به چشم‌می‌خورد که پیش‌بینی می‌شود در مرور زمان این اراضی هم میزبان‌ سرمایه‌گذارانی برای ساخت مجتمع باشند.

محمدعلی میرانی از شهروندان قدیمی این معبر است که بیش از ۱۷سال است در اینجا ساکن است. او می‌گوید: در این‌ مجتمع‌ها از واحد ۵۵‌متری تا واحد ۱۴۰متری ساخته شده است که البته واحدهای کوچک‌تر قدیمی‌تر‌ هستند. به ازای‌ تمام واحدها جای پارک تعریف شده است چه در مجتمع‌های قدیمی و چه در ساختمان‌های جوان‌تر، البته اگر غیراز این می‌بود زندگی در اینجا غیرممکن می‌شد. مجتمع‌های قدیمی‌تر یک ضعف هم دارند، بیشتر آن‌ها آسانسور ندارند .از حدود ۱۰سال قبل مجتمع‌سازی اینجا بیشتر شد و فروش رقابتی‌تر شد به همین دلیل کیفیت کار بهتر شد.

ارسال نظر