کد خبر: ۲۲۰۸
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

16متری «عدالت» در کوچه استاد یوسفی

از یک طرف می‌شود کوچه «استاد یوسفی 15» و از سمت دیگر «شریعتی 29»، اما به 16متری عدالت معروف است. اهالی می‌گویند آن اوایل که این خیابان هنوز اسمی نداشت، آقایی به نام «دانش عدالت» که از اولین ساکنان این خیابان بود، همه کارهای محله را رسیدگی می‌کرد. یک‌جور ریش‌سفید محله به حساب می‌آمد. بازنشسته ارتش بود و با تلاش‌های او خیابان اصلی و میلان‌هایش آسفالت شدند. در کل آدم خیرخواهی بود و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی را در محله رهبری می‌کرد.

از یک طرف می‌شود کوچه «استاد یوسفی 15» و از سمت دیگر «شریعتی 29»، اما به 16متری عدالت معروف است. اهالی می‌گویند آن اوایل که این خیابان هنوز اسمی نداشت، آقایی به نام «دانش عدالت» که از اولین ساکنان این خیابان بود، همه کارهای محله را رسیدگی می‌کرد. یک‌جور ریش‌سفید محله به حساب می‌آمد. بازنشسته ارتش بود و با تلاش‌های او خیابان اصلی و میلان‌هایش آسفالت شدند. در کل آدم خیرخواهی بود و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی را در محله رهبری می‌کرد. او چند سالی است که از این محله رفته، اما نامش هنوز در خاطره اهالی کوچه مانده است. این معبر به دلیل نزدیکی به دانشگاه آزاد یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های محله استاد یوسفی است.

 

مهم‌ترین شاخصه کوچه استاد یوسفی15 وجود دارالقرآن، حسینیه و کتابخانه پیامبر اعظم(ص) است که سرنبش این کوچه قرار دارد.

 

ویژگی دیگر این کوچه قرار گرفتن دانشکده «حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجی» دانشگاه آزاد واحد مشهد سر نبش آن است.

 

حوریه عسگری، همسر شهید امین‌الله زاهدی از 28سال پیش هنوز در این کوچه زندگی می‌کند. او به بانوان محله تجوید قرآن درس می‌دهد.

 

زمین رها شده انتهای این کوچه به محلی برای تخلیه نخاله و زباله تبدیل شده است که به تازگی شهرداری به مالک آن اخطار داده است.
ارسال نظر