کد خبر: ۲۲۲۶
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

محمدحسین شبانی 46 مدال دارد و یک باخت تأثیرگذار!

محمدحسین که ورزش حرفه‌ای را از کودکی و با رشته ووشو شروع کرده، می‌گوید: از هشت‌سالگی به ورزش‌ علاقه داشتم و تا به امروز در رقابت‌های متعدد ورزش‌های رزمی حاضر و 46مدال مختلف در عرصه ورزش‌های استانی، کشوری و بین‌المللی کسب کرده‌ام. 4سال قبل در مسابقات کشوری ووشو با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از حریفم شکست خوردم و نتوانستم به دور نهایی بروم. مدال برنز گرفتم. خیلی ناراحت بودم و بلندبلند گریه می‌کردم. استاد از دیدن حال و روزم دلداری‌ام داد و همراهم گریه کرد. منظره عجیبی بود همه سالن با تعجب به ما نگاه می‌کردند. همانجا به خودم قول دادم که مدال طلای این مسابقه را بگیرم و سال بعد موفق شدم.

با وجودی که برادربزرگش کشتی‌گیر بود به‌دلیل ظرافت جسمی و ورزیدگی که در حرکاتش بود به سمت ورزش‌های رزمی گرایش پیدا کرد. کارش را با ووشو شروع و در کنار آن دیگر ورزش‌های رزمی مانند کاراته، کونگ‌فو و کیک بوکسینگ را نیز تمرین کرد. ما حاصل تلاش هفت ساله محمدحسین شبانی، 46مدال رنگارنگ استانی، کشوری و بین‌المللی در رقابت‌های مختلف رزمی است و آرزو دارد به تیم ملی راه یابد و مدال طلای ورزش‌های المپیک را به دست آورد.


کسب مقام در مسابقات بین‌المللی

محمدحسین متولد سال1387در محله کوی امیرالمؤمنین(ع) است. او ورزش حرفه‌ای را از کودکی و با رشته ووشو شروع می‌کند. او در توضیح بیشتر می‌گوید: از هشت‌سالگی به ورزش‌ علاقه داشتم و تا به امروز در رقابت‌های متعدد ورزش‌های رزمی حاضر و 46مدال مختلف در عرصه ورزش‌های استانی، کشوری و بین‌المللی کسب کرده‌ام.

او می‌گوید: از همان ابتدا ورزش حرفه‌ای را نزد استادم حبیب‌ا... موجریان شروع کردم. مدتی بعد اولین حضورم در مسابقات باشگاهی مشهد را تجربه کردم. حریفم 3سال از من بزرگ‌تر بود و جثه درشت‌تری داشت. با وجود تلاش زیاد باختم و حذف شدم. این اتفاق تأثیر زیادی روی من گذاشت اما این اولین شکست و آخرین شکستم در مسابقات بود. بعد از آن در هر مسابقه‌ای که حضور داشتم یکی از عناوین اول، دوم وسوم را به دست آوردم. در مدت 7سال حضور در مسابقات 30مقام اول، دوم و سومی استان، 12مقام کشوری و چهار مقام بین‌المللی را کسب کرده‌ام.

در مدت 7سال حضور در مسابقات 30مقام اول، دوم و سومی استان، 12مقام کشوری و چهار مقام بین‌المللی را کسب کرده‌ام

محمدحسین سال 1386در مسابقات بین‌المللی که به میزبانی ایران در تهران برگزار شد شرکت کرد که نمایندگانی از کشورهای پاکستان، عراق، روسیه، آمریکا و اوکراین در آن حضور داشتند. مدال نقره و برنز مسابقات را در ووشو مبارزه با سلاح و بدون سلاح به دست آورد. در دوران شیوع کرونا نیز با حضور در دو دوره مسابقه مجازی بین‌المللی ووشو دو مدال نقره و طلای مسابقات را کسب کرد.


خاطره‌ای به یاد ماندنی با مربی

این نوجوان موفقیت‌های ورزشی‌اش را مدیون تلاش‌های خود و حمایت‌های دلسوزانه مربیانش می‌داند: 4سال قبل در مسابقات کشوری ووشو با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از حریفم شکست خوردم و نتوانستم به دور نهایی بروم. مدال برنز گرفتم. خیلی ناراحت بودم و بلندبلند گریه می‌کردم. استاد از دیدن حال و روزم دلداری‌ام داد و همراهم گریه کرد. منظره عجیبی بود همه سالن با تعجب به ما نگاه می‌کردند. همانجا به خودم قول دادم که مدال طلای این مسابقه را بگیرم و سال بعد موفق شدم. آرزویم این است که تحت مربیگری استادم به المپیک بروم و مدال طلای مسابقات را به دست آورم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر