کد خبر: ۲۲۳۲
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه دیده‌بان، مزین به قاب عکس شهدا

کوچه شهیدهاشمی نژاد20/1یکی از کوچه های قدیمی محله راه آهن است؛ کوچه ای که چند پلاک از خانه هایش به قاب عکس شهدا مزین است. قدیمی ها هنوز این کوچه را به نام «دیده بان» می شناسند.اهالی می گویند حاجی دیده بان خادم حرم بود. هم خانه اش بزرگ بود و هم دستش بخشنده. حالا نه او هست و نه خانه اش، اما نامش هنوز دهان به دهان می چرخد.

کوچه شهیدهاشمی نژاد1/20یکی از کوچه های قدیمی محله راه آهن است؛ کوچه ای که چند پلاک از خانه هایش به قاب عکس شهدا مزین است. قدیمی ها هنوز این کوچه را به نام «دیده بان» می شناسند و از این نام هنوز به نیکی یاد می شود. اهالی می گویند حاجی دیده بان خادم حرم بود. هم خانه اش بزرگ بود و هم دستش بخشنده. حالا نه او هست و نه خانه اش، اما نامش هنوز دهان به دهان می چرخد.  در حال حاضر نام شهید هادی شهرستانکی بر این معبر قرار دارد. مسجد موسی بن جعفر(ع) هم در انتهای معبر است.

 

لبخند رزمنده هایی که نام شهید را برای کوچه شان آورده اند، از داخل قاب های عکس پای هر رهگذری را برای تماشا سست می کند. اینجا خانه 2شهید است.

 

حسینیه‌موسی بن جعفر(ع) خانه بزاز دوره گرد محله به نام خلیلی بود که چند سال پیش با فوت همسرش، فرزندانش خانه پدری را برای برگزاری محافل عزا و مناسبت های مذهبی وقف حسینیه کردند.

 

یکی از شعبه های اداره کل امور مالیاتی استان ابتدای این کوچه است و کار خیلی از کسبه و مردم را راه می اندازد.

 

سیدمحمد حسینی کارمند بازنشسته بانک سپه و یکی از قدیمی های ساکن کوچه است. به گفته خودش 60سال زندگی در این محله با خاطرات زیادی همراه بوده است.
ارسال نظر