کد خبر: ۲۲۴۹
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تجربه تمرین نوجوان محله سرشور زیرنظر مهدوی‌کیا

معراج اسدی بازیکن نوجوان فوتبالیست و بااستعدادی است که بی‌شک اگر به او اهمیت داده شود می‌تواند از امیدهای فوتبال شهرمان باشد. اسدی هافبک وسط بازی می‌کند و 11سال است که برای دست پیداکردن به موقعیت‌های بهتر تلاش می‌کند. آتیه‌دار شهرمان توانسته است با ارائه بازی‌‌های خوب در سال94و95 به تیم ملی نونهالان دعوت شود. او در حال حاضر برای «تیم آرامش» بازی می‌کند و به‌زودی قرار است به تیم سپاهان برود.

معراج اسدی بازیکن نوجوان فوتبالیست و بااستعدادی است که بی‌شک اگر به او اهمیت داده شود می‌تواند از امیدهای فوتبال شهرمان باشد. اسدی هافبک وسط بازی می‌کند و 11سال است که برای دست پیداکردن به موقعیت‌های بهتر تلاش می‌کند.

 آتیه‌دار شهرمان توانسته است با ارائه بازی‌‌های خوب در سال94و95 به تیم ملی نونهالان دعوت شود. او در حال حاضر برای «تیم آرامش» بازی می‌کند و به‌زودی قرار است به تیم سپاهان برود. معراج این نوجوان محله سرشور آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و در این تصمیم خود مصمم است.


2سال مهدوی‌کیا مربی‌ام بود

معراج که 18بهار از زندگی‌اش می‌گذرد، بدون داشتن مربی فوتبال را از دوران کودکی شروع کرده است، او می‌گوید: تا قبل از اینکه وارد مدرسه شوم به همراه برادرم برای بازی فوتبال به زمین‌های ورزشی شهرداری(فضاهای فنس‌کشی شده) می‌رفتیم. بعد از اینکه به مدرسه آمدم و بازی‌ام را معلم ورزشم دید به مدرسه فوتبال «ارم»معرفی‌ام کرد.

این آغازی برای فوتبال و تمرین حرفه‌ای‌اش می‌شود. کلاس سوم ابتدایی به تیم «سپهرین» دعوت می‌شود. بازی خوبش در مدارس و ناحیه سبب شده است تا او را دیده و به تیم ملی نونهالان کشورمان دعوت شود. معراج در این رابطه می‌گوید: چند سال بود که سخت تمرین می‌کردم.

سال94و95برای تیم ملی نونهالان که مربی‌اش در آن‌زمان مهدی مهدوی‌کیا بود انتخاب شدم. این بهترین تجربه بازی‌ام بود

 برای انتخاب بازیکن از خراسان چند نفر قبول شدیم و در تهران که امتحان گرفتند از بین 5هزار نفر برای اردوی تیم ملی نونهالان کشور انتخاب شدم. سال94و95برای تیم ملی نونهالان که مربی‌اش در آن‌زمان مهدی مهدوی‌کیا بود انتخاب شدم. این بهترین تجربه بازی‌ام بود، هر بازیکن فوتبالی آرزو دارد که در کنار چنین مربی بزرگی بازی کند. 

لحظه لحظه تمرین کردنمان درس بود و تلاش می‌کردم آنچه این مرد بزرگ فوتبال از نظر اخلاقی و تکنیکی می‌گوید در ذهنم ثبت و ضبط کنم اما بعد از دو سال که سنش از رده نونهالان عبور می‌کند مجبور می‌شود که به مشهد برگردد.


هدف باید مشخص باشد

اسدی به نکته مهمی درباره ورزش نونهالان و نوجوانان اشاره می‌کند. او می‌گوید: در این سال‌ها پسران زیادی را دیده‌ام و می‌بینم که عاشق فوتبال هستند و تلاش می‌کنند تا راه خود را برای بازی در تیم‌های رده بالای فوتبال‌ باز کنند‌. آن‌ها از بازی‌کردن فوتبال لذت می‌برند، اما تعداد بسیار انگشت‌شماری به رده‌های بالاتر می‌روند.

 علتش این است که اولا هدف مشخصی ندارند، دوم اینکه در رویارویی با سختی‌ها ناامید می‌شوند و دست از تلاش کردن می‌کشند. در حالی که اگر نوجوانی استعدادی در فوتبال دارد باید با تلاش بسیار روی تمریناتش تمرکز کند تا به موفقیت برسد. او به هم‌سن و سال‌های خودش توصیه می‌کند: اگر می‌خواهید پیشرفت کنید هرگز مغرور نشوید‌، وقتی از شما تعریف می‌کنند به این فکر کنید که باید خیلی بهتر بشوید.

ارسال نظر