کد خبر: ۲۲۵۱
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

هنگام تلاوت قرآن، احساس سبک‌بالی دارم

«آیات قرآن برای آرامش در زندگی بهترین و پایدارترین آثار را برای هر شخصی در هر موقعیت و شرایط زندگی فراهم می‌کند زیرا آثار این آیات برای کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک اثبات شده است.» این بخشی از صحبت‌های هادی شهابی است که در میان اهالی محله با عنوان ذاکر اهل بیت(ع) شهرت دارد و در تمام سال‌های عمرش، یکی از فعالان امور فرهنگی و مذهبی بوده است. او که 35 سال سن دارد و در محله فرامرزعباسی متولد شده است، درباره حس و حالش از تلاوت قرآن می‌گوید: وقتی قرآن می‌خوانم سعی می‌کنم قرائتم با تدبر در مفاهیم قرآنی همراه باشد و به همین دلیل هنگامی که مشغول تلاوت قرآن هستم، احساس شعف و سبک‌بالی دارم؛ کلام وحی هنگامی که با آهنگ و موسیقی قرآنی توأم است، دلنشین و لذت‌بخش می‌شود.

«آیات قرآن برای آرامش در زندگی بهترین و پایدارترین آثار را برای هر شخصی در هر موقعیت و شرایط زندگی فراهم می‌کند زیرا آثار این آیات برای کسب آرامش در زندگی شخصی و مشترک اثبات شده است.» این بخشی از صحبت‌های هادی شهابی است که در میان اهالی محله با عنوان ذاکر اهل بیت(ع) شهرت دارد و در تمام سال‌های عمرش، یکی از فعالان امور فرهنگی و مذهبی بوده است. 

او که  35 سال سن دارد و در محله فرامرزعباسی متولد شده است، درباره حس و حالش از تلاوت قرآن می‌گوید: وقتی قرآن می‌خوانم سعی می‌کنم قرائتم با تدبر در مفاهیم قرآنی همراه باشد و به همین دلیل هنگامی که مشغول تلاوت قرآن هستم، احساس شعف و سبک‌بالی دارم؛ کلام وحی هنگامی که با آهنگ و موسیقی قرآنی توأم است، دلنشین و لذت‌بخش می‌شود.

 

قاری قرآن

از همان دوران نوجوانی که خودم را شناختم با حضور در مجتمع فرهنگی جوادالائمه(ع) واقع در خیابان بهاران، وارد فضای فرهنگی شدم و به عضویت بسیج درآمدم. از سال 1374 به عنوان قرآن‌آموز فعالیت خود را آغاز کردم و مرحله به مرحله و گام به گام پیش رفتم تا اینکه عنوان قاری، به قرائت قرآن پرداختم و با شرکت در چندین مسابقه به دریافت مقام‌های متعددی موفق شدم. البته ناگفته نماند مشوق من برای ورودم به این عرصه مادر و پدرم بودند که اکنون بازنشسته فرهنگی و نیروهای مسلح هستند. 

آن‌ها از همان ابتدا برای فعالیت در حوزه‌های دینی و فرهنگی همراهی می‌کردند. از سال 1381 نیز به عنوان نماینده اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، کلاس‌های قرآن و دوره‌های آموزشی-فرهنگی ویژه مهدالرضا را برگزار کردم و از افتخارات من در آن دوره اعزام آقای حسین رحیمی به عنوان حافظ قرآن کریم به جامعه‌القرآن بود که جزو حافظان برجسته انتخاب شد.

 

نسیم رضوان

در همان سال‌های ابتدایی چند شماره نشریه داخلی‌ مجتمع جوادالائمه(ع) با نام «نسیم رضوان» منتشر کردم که محتوای آن‌ها اهم فعالیت‌های فرهنگی و دینی مجتمع است. در این نشریات، گزارش‌های تصویری از کلاس‌های آموزشی نظیر روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید و... هم منتشر می‌شد. همچنین گزارشی از کلاس‌های مفاهیم، احکام و دیگر کلاس‌هایی که برگزار می‌شد، تهیه می‌کردیم و در نشریه به چاپ می‌رساندیم زیرا این امر جزو دغدغه‌های اصلی نوجوانان محله و خودم بود و تلاش داشتم خوراک فکری و دینی مدنظرم را به همسن و سالانم القا کنم.

از توفیق‌هایی که به لطف خداوند نصیبم شد این بود که شب نخست رمضان سال 98 به اتفاق جمعی از قاریان قرآن کریم مشهد، میهمان بیت مقام معظم رهبری شدم

کمی بعد با همت دوستانم جلسه قرآنی به شکل محلی با عنوان اهل بیت(ع) تشکیل دادیم که همچنان این جلسه‌ها ادامه دارند و اکنون هم به عنوان خادم قرآن مشغول به خدمت‌رسانی هستم؛ خداراشکر می‌کنم که برگزاری این جلسه با استقبال خوبی مواجه شد و رونق گرفت. در محله فدک واقع در کوی امیرالمؤمنین هم فعالیت‌های قرآنی‌ انجام می‌دهم و همچنان با آنجا نیز ارتباط خود را ادامه داده‌ام. 

در مسجد امام حسین(ع) که در محله اندیشه قاسم‌آباد واقع شده است، در امور فرهنگی، قرآنی و آموزشی مشغول به فعالیت هستم. ناگفته نماند از توفیق‌هایی که به لطف خداوند نصیبم شد این بود که شب نخست ماه مبارک رمضان سال 98 به اتفاق جمعی از قاریان قرآن کریم مشهد، میهمان بیت مقام معظم رهبری شدم.

 

کسب آرامش

از تمام خانواده‌ها خواهش دارم زمان بیشتری برای آموزش قرآن و آشنایی آن به فرزندان خود اختصاص دهند و بستری را برای نوجوانان وجوانان فراهم کنند که آن‌ها با میل و رغبت خود به امور فرهنگی، قرآنی و مذهبی بپردازند که این امر سبب ارتقا و رشد تعلیم و تربیت فرزندان ما می‌شود. والدین بهترین الگو برای فرزندان هستند و کانون گرم خانواده نیز مکان مناسبی برای تعلیم علوم دینی به نوجوانان و جوانان است. 

باید در سایه توجه و بهره‌گیری از کلام وحی، کانون گرم خانواده همواره سرشار از معنویت قرآن باشد و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد تا اعضای خانواده از برکات کلام خداوند متعال دور شوند. بدون شک جامعه‌ای که با قرآن مأنوس و همراه باشد، مردمانی رو به پیشرفت و رشد پرورش می‌دهد.

 

ظرفیت فرهنگی محله

ساکنان محله فرامرز عباسی اغلب از قشر کارمند و اداری نظیر خانواده‌های قوه قضاییه، نیروهای مسلح، جهادگران، جهاد کشاورزی و ... هستند. به طور کلی این بخش از مشهد، محله‌ای است که ظرفیت بسیار عالی برای انجام امور فرهنگی، علمی، دینی و مذهبی دارد. ما در مسجد جوادالائمه(ع) حضور پُررنگ خانواده‌‌ها به همراه فرزندانشان را شاهد هستیم که به خوبی از فعالیت‌های دسته‌جمعی و مشارکتی استقبال می‌کنند. 

ما سعی‌مان بر این است که در محله همیشه از رهنمودها و موعظه‌های افراد شاخص و پیش‌کسوتی مانند آقایان محمدتقی فروتن، علی ابراهیمی و حبیب‌ا... کریمیان استفاده کنیم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر