کد خبر: ۲۲۵۸
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

ایستاده همچون «سرو»

بیشترین شهرت خیابان سرو به سکونت خانواده سردار شهید ولی‌الله چراغچی در یکی از کوچه‌های فرعی این خیابان است. به همین دلیل نیز یکی از خیابان‌های کناری به نام این سردار نام‌گذاری شده است. به غیر از خانواده شهید چراغچی خانواده‌های شهدای دیگری نیز در این خیابان زندگی می‌کنند. کوچه صارمی 49 که از سوی دیگر به وکیل‌آباد 36 می‌رسد، با نام «سرو» شناخته می‌شود.

بیشترین شهرت خیابان سرو به سکونت خانواده سردار شهید ولی‌الله چراغچی در یکی از کوچه‌های فرعی این خیابان است. به همین دلیل نیز یکی از خیابان‌های کناری به نام این سردار نام‌گذاری شده است. به غیر از خانواده شهید چراغچی خانواده‌های شهدای دیگری نیز در این خیابان زندگی می‌کنند.

 کوچه صارمی 49 که از سوی دیگر به وکیل‌آباد 36 می‌رسد، با نام «سرو» شناخته می‌شود. قدیمی‌ترین ساکنان این خیابان از اوایل دهه 70 قطعات 250 تا 300متری را از سازمان زمین‌شهری وقت تحویل گرفتند.

مسجد امام جعفر صادق(ع) در ابتدای این کوچه کانون فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اهالی است.

 

کتابخانه امام جعفر صادق(ع) وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی پاتوق دوست‌‌داران کتاب و البته کنکوری‌هاست.
بعد از تعطیلی دو ساله مدارس از اواسط امسال، بار دیگر هیاهوی دانش‌آموزان هنرستان پسرانه شاهد ایثار به این خیابان بازگشته است.

 

رقیه صادق‌نژاد، همسر شهید علی حافظی و خواهر شهید محمد صادق‌نژاد، 30سال است در این خیابان زندگی می‌کند. او از اینکه هیچ کوچه‌ای به نام شهدایش در این محله نام‌گذاری نشده است گله‌مند است.
ارسال نظر