کد خبر: ۲۲۷۷
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نور کلام خدا در زندگی «نوری»

ریحانه نوری همه موفقیت‌هایی را که در همین مدت کوتاه از زندگی‌اش کسب کرده است، مدیون قرآن کریم می‌داند و تعریف می‌کند: از روزی که به خاطر دارم، مادرم ویدئوهای قرائت قرآن قاریان برتر جهان اسلام را می‌‌گذاشت تا تماشا کنم و این‌طور بود که با قرآن مأنوس شدم. او این روزها خود را برای شرکت در رقابت‌های استانی تفسیر قرآن آماده می‌کند.

مادرش حافظ قرآن است و او به تبع مادر دارد قرآن را حفظ می‌کند و تا امروز 4جزء پیش رفته است. همه توفیق‌های ورزشی و قرآنی را به برکت مادرش دارد که در ایام نوزادی هرروز آیات الهی را در گوشش زمزمه می‌کرد. ریحانه نوری به شنیدن این طنین دلنشین عادت کرده و امروز که 14سال دارد، دلداده قرآن شده است.او در کنار حفظ و قرائت قرآن، در ورزش هم فعالیت می‌کند و امروز که نامش در میان قاریان برتر استان می‌درخشد، می‌خواهد در ورزش دانش‌آموزی هم فعالیت خوبی داشته باشد. 

ریحانه نوری متولد1386 است و ساکن محله وحید. این‌ها را هم به بیوگرافی زندگی‌اش اضافه کنید؛ دانش‌آموز مدرسه معاد و صاحب چندین عنوان برتر در بخش قرائت، تفسیر و حفظ قرآن کریم.


همراه با قرآن از تولد

ریحانه همه موفقیت‌هایی را که در همین مدت کوتاه از زندگی‌اش کسب کرده است، مدیون قرآن کریم می‌داند و تعریف می‌کند: از روزی که به خاطر دارم، مادرم ویدئوهای قرائت قرآن قاریان برتر جهان اسلام را می‌‌گذاشت تا تماشا کنم و این‌طور بود که با قرآن مأنوس شدم.

او این روزها خود را برای شرکت در رقابت‌های استانی تفسیر قرآن آماده می‌کند. ریحانه پس از اینکه اولین کلمات را بر زبان آورد و شروع به حرف‌زدن کرد، به توصیه مادرش قرآن را هم می‌خواند. استمرار این موضوع باعث شد سال‌ها بعد او قاری و مکبر برتر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه۵ شناخته شود. 

دانش‌آموز محله درباره فعالیت‌های قرآنی‌اش در مدارس سارا، حضرت زهرا(س) و معاد توضیح می‌دهد: در دوره اول و دوم ابتدایی در مدرسه قرآن می‌خواندم. کادر آموزشی مدرسه خیلی خوششان آمد و به‌شدت تشویقم کردند و من را به‌عنوان قاری و مکبر اصلی مدرسه انتخاب کردند و بعدها مکبر برتر آموزش‌وپرورش ناحیه5 شدم. 

بهترین کاری که تا امروز انجام داده‌ام، حفظ 4جزء از قرآن بوده است و امیدوارم بتوانم مانند مادرم حافظ کل قرآن شوم

ریحانه با اعتمادبه‌نفسی که پیدا کرد، در رقابت‌های مختلفی ازجمله مسابقات قرآنی، علمی و ورزشی در سطح ناحیه و استان شرکت کرد و در بسیاری از آن‌ها صاحب عنوان شد. خودش در این‌باره می‌گوید: در پایه پنجم و ششم مقام برتر حفظ جزء30 را در ناحیه5 به دست آوردم. تا 2سال پیش در خانه فقط قرائت را کار می‌کردم و بعد تصمیم گرفتم اشکالات تجویدی‌ام را نزد استاد فاطمه ملازاده برطرف کنم. در کنارش برای یادگیری تکنیک‌های قرائت قرآن استاد معصومه صبور را انتخاب کردم. 

پس از آن متأسفانه به‌علت شیوع ویروس کرونا وضعیت برگزاری مسابقات مشخص نبود یا منسجم برگزار نمی‌شد. با وجود این پارسال رتبه اول تفسیر استان را در مسابقات قرآنی آموزش‌وپرورش گرفتم و امسال هم در رشته ترتیل قرآن در ناحیه اول شدم و به مسابقات استانی راه پیدا کردم. البته به عقیده خودم بهترین کاری که تا امروز انجام داده‌ام، حفظ 4جزء از قرآن بوده است و امیدوارم بتوانم مانند مادرم حافظ کل قرآن شوم.


انتخابی استان در تیم هندبال

ریحانه به ورزش و رشته هندبال علاقه بسیاری دارد. او که کاپیتان تیم هندبال ناحیه5 است، توانسته گل‌های زیادی را برای این تیم به ثمر برساند، به‌طوری که برای بازی در تیم هندبال دانش‌آموزان استان نیز انتخاب شده است. 

او تعریف می‌کند: در کنار قرآن و تحصیل به ورزش اهمیت می‌دهم و در میان همه رشته‌های ورزشی علاقه زیادی به هندبال دارم. در پایه پنجم با این رشته ورزشی آشنا شدم و در مسابقات ناحیه5 با تیم مدرسه شرکت کردم. در این مسابقات ما به رتبه یازدهم رسیدیم، اما در سال بعد به‌عنوان کاپیتان تیم انتخاب شدم و درنهایت توانستیم به رتبه سوم برسیم و من برای بازی در تیم هندبال استان انتخاب شدم.

ارسال نظر