کد خبر: ۲۳۲۰
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پای آسیب دیده مانع رقابتم نشد

یگانه قهرمان می‌گوید: برای اینکه همیشه آمادگی جسمانی لازم را داشته باشم روزی 2تا 3ساعت را به تمرینات ورزشی می‌گذرانم. درجریان یکی از همین تمرینات به زمین خوردم و استخوان پایم ترک برداشت. چند هفته بیشتر تا مسابقات کشوری ووشو جام خلیج فارس نمانده بود. مدت‌ها بود که برای حضور در این مسابقات لحظه‌شماری می‌کردم و حالا این اتفاق افتاده بود. با وجود مخالفت‌های مربیان به‌ویژه استادم عزیزالله موجریان تمریناتم را ادامه دادم و با همان وضعیت درمسابقات شرکت کردم و رتبه سوم مسابقات بخش نوجوانان را به دست آوردم.

«یگانه قهرمان» متولد سال 1388در محله کوی امیرالمؤمنین(ع) ورزش حرفه‌ای را 3سال قبل با ورزش کاراته آغاز کرد، اما چون توفیق چندانی دراین ورزش کسب نکرد آن را کنار گذاشت. خودش می‌گوید: کاراته را چند ماه ادامه دادم اما توفیقی به دست نیاوردم. بعد از این ماجرا به فکر تغییر رشته ورزشی افتادم. 

خاله‌ام (سمانه میریار) مربی ورزشی بود. او با توجه به سابقه مربیگری و آشنایی‌ای که با وضعیت جسمانی و روحی من داشت ووشو را به من پیشنهاد داد. از همان زمان ورزش ووشو را تحت مربیگری خاله‌ام و راهنمایی‌های استاد عزیزا... موجریان از مربیان خوب و بااخلاق باشگاه شروع کردم.


کسب رتبه در مسابقات کشوری

یگانه قهرمان بعد از ورود به ورزش ووشو استعدادش در این ورزش را نشان می‌دهد و درعرصه‌های ورزش استان و کشور خوش می‌درخشد و تا مرحله انتخابی تیم ملی نیز پیش می‌رود.
قهرمان با تأیید این مطلب می‌افزاید: در روزهای اول ورود به ورزش ووشو استعدادم در زمینه این ورزش را کشف کردم. برای حضور در مسابقات ووشو استان آماده شده بودم که متأسفانه درسال 1399با شیوع گسترده کرونا همه مسابقات و باشگاه‌ها تعطیل شد. اما من تمریناتم را با جدیت تمام در خانه و از طریق فضای مجازی با مربیان باشگاه ادامه دادم. 

اردیبهشت امسال برای اولین بار با حضور در هفدهمین مسابقات ورزش‌های رزمی سبک فول کیک بوکسینگ که در استان گیلان برگزار شد رتبه دوم مسابقات را به دست آوردم. در رشته رزم با سپر نیز درهمین مسابقات رتبه دوم را کسب کردم. آذرماه امسال نیز در مسابقات ورزش‌های رزمی استان خراسان رضوی که در سالن شهید بهشتی برگزار شد شرکت کردم و سوم شدم. چند روز بعد در مسابقات هیئت کونگ فوی استان البرز که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد و نمایندگان چنداستان شرکت کرده بودند نیز حاضرشدم و دربخش هنرهای فردی با سلاح رتبه سوم مسابقات راکسب کردم. 

برای اینکه همیشه آمادگی جسمانی لازم را داشته باشم روزی 2تا 3ساعت را به تمرینات ورزشی می‌گذرانم

بعد از آن درمسابقات کشوری ووشو جام خلیج فارس ویژه بزرگداشت شهید علی لندی شرکت ودررده سنی نوجوانان سوم شدم. دردیگر مسابقه کشوری نیزکه توسط هیئت ووشوی استان در مشهد برگزار شد رتبه دوم کشوری را به دست آوردم. درحال حاضر نیز خودم رابرای انتخابی تیم ملی آماده می‌کنم.


حضور در مسابقات با پای شکسته

یگانه قهرمان تا امروز برای رسیدن به اهداف ورزشی‌ای که در نظر دارد از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ نکرده است و روزانه چندین ساعت را به تمرینات ورزشی می‌گذراند. شدت علاقه او به ورزش و حضور در میدان مسابقات به اندازه‌ای بود که حتی با وجود مصدومیت شدید جسمی در مسابقات کشوری ووشو شرکت می‌کند. 

قهرمان در این‌باره می‌گوید: برای اینکه همیشه آمادگی جسمانی لازم را داشته باشم روزی 2تا 3ساعت را به تمرینات ورزشی می‌گذرانم. درجریان یکی از همین تمرینات به زمین خوردم و استخوان پایم ترک برداشت. چند هفته بیشتر تا مسابقات کشوری ووشو جام خلیج فارس نمانده بود. 

مدت‌ها بود که برای حضور در این مسابقات لحظه‌شماری می‌کردم و حالا این اتفاق افتاده بود. با وجود مخالفت‌های مربیان به‌ویژه استادم عزیزالله موجریان تمریناتم را ادامه دادم و با همان وضعیت درمسابقات شرکت کردم و رتبه سوم مسابقات بخش نوجوانان را به دست آوردم. با وضعیتی که داشتم کسب این مدال برای خیلی‌ها باورنکردنی بود.

ارسال نظر