کد خبر: ۲۳۵۲
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای معروف به مسجد النبی(ص)

کوچه شهید نظام‌دوست36 به‌نام بسیجی شهید، علی دشتبانی، مزین شده است؛ معبری که تا 50سال گذشته زمین کشاورزی بود و خود اهالی با مشارکت هم راهسازی را در آن شروع کردند. 19خانوار اولیه ساکن در کوچه، در سال‌های اول پس از انقلاب پیگیر آوردن امتیاز برق و آب شدند. حالا این کوچه هم به اندازه کوچه‌های دیگر این حوالی آباد است. همچنین، 2مدرسه دخترانه و پسرانه در ابتدا و انتهای آن قرار گرفته است.

کوچه شهید نظام‌دوست36 به‌نام بسیجی شهید، علی دشتبانی، مزین شده است؛ معبری که تا 50سال گذشته زمین کشاورزی بود و خود اهالی با مشارکت هم راهسازی را در آن شروع کردند.

19خانوار اولیه ساکن در کوچه، در سال‌های اول پس از انقلاب پیگیر آوردن امتیاز برق و آب شدند. حالا این کوچه هم به اندازه کوچه‌های دیگر این حوالی آباد است. همچنین، 2مدرسه دخترانه و پسرانه در ابتدا و انتهای آن قرار گرفته است.

مسجد‌النبی در این کوچه، به‌نقل ساکنانش 60سال قدمت دارد. مرحوم حاج‌محمد نجاریان، از خیران ساکن‌ محله، آن را وقف کرده است. مسجد در دهه70 به‌همت اهالی بازسازی شد.

 

غلامعلی دشتبانی امین مردم و از کسانی است که از همان ابتدا برای رساندن برق و آب و آسفالت به کوچه، پاشنه‌های کفششان را بالا کشیده‌اند. او حالا افتخار این را دارد که پدر شهید صدایش بزنند.

 

دبیرستان دولتی شهید ولی‌الله چراغچی از سال 1385 در این معبر احداث شده است.

 

آن هایی که رنگ به دیوارهای این شهر می پاشند حواس‌شان به دیوارهای این کوچه هم بوده است و نقاشی نشسته بر دیوار حال رهگذران را بهتر می کند.
ارسال نظر