کد خبر: ۲۳۶۳
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پایان خوش ماجرای سرقت خودرو قهرمان پاراالمپیک

اگر اهل فضای مجازی باشید شاید مطلع شده باشید که خودرو پراید مهرداد محمدپور را یک ماهی بود که دزدها سرقت کرده بودند. او هم از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای پیداکردن خودرویش که تنها سرمایه‌اش بود، کمک گرفت. هر چند وسیله پیدا نشد، اما اتفاق‌های بسیار خوبی برایش رقم خورد که در ادامه می‌خواهیم این موضوع را از زبان خودش بشنویم.

 اتفاقی که برای مهرداد محمد‌پور، جوان 24ساله افتاده برای هر کدام از ما و اطرافیانمان به‌نوعی رخ داده است. اگر اهل فضای مجازی باشید شاید مطلع شده باشید که خودرو پراید محمدپور را یک ماهی بود که دزدها سرقت کرده بودند. او هم از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای پیداکردن خودروش که تنها سرمایه‌اش بود، کمک گرفت. هر چند وسیله پیدا نشد، اما اتفاق‌های بسیار خوبی برایش رقم خورد که در ادامه می‌خواهیم این موضوع را از زبان خودش بشنویم.


از قهرمانی در آسیا تا کار در تاکسی

مهرداد، جوان محله قائم(عج) از چهارده‌سالگی ورزش تنیس روی میز را شروع کرده و در همین زمینه مدال قهرمانی پاراالمپیک2017آسیا را دارد. علاوه بر این ده‌ها مدال اول تا سوم کشوری را به دست آورده است. البته که بهانه ما برای گفت‌وگو با او سرقت خودرویش بود. او ماجرا را این‌طور برایمان تعریف می‌کند: این خودرو را از پول جایزه‌ مقام آسیایی که در سال 2017 به دست آورده بودم، خریدم و در یکی از تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار بودم. پراید مدل 1383که کلاچ آن را به‌دلیل وضعیت جسمانی‌ام دستی کرده بودم. 

آن‌ها برایم یک پراید خریده بودند تا بتوانم به زندگی و کسب و کارم مانند گذشته ادامه دهم

20آذر ماه بود، نیمه‌های شب صدای استارت خوردن خودرویم را شنیدم. تا به خودم آمدم خودروم را برده بودند. داخل خودرو ویلچر و تشک طبی‌ام بود که آن‌ها را هم دزد برد. پدرم بسیار دوندگی کرد تا بتواند خودروم را پیدا کند اما نشد.

 او ادامه می دهد: تا اینکه با پیشنهاد یکی از دوستانم عکسی داخل صفحه شخصی‌ام گذاشتم. وضعیتم و موضوع را پست کردم. بلافاصله، پرویز پرستویی، رضا صادقی و نازنین بیاتی پستم را به اشتراک گذاشتند، اما در کنار این هنرمندان مسئولان شهرمان هم این کار را کردند. بعد از سه روز کلانتری مهرگان خبر داد که شاسی خودرو و چهار صندلی آن را پیدا کرده‌اند. 

دوباره پست گذاشتم و موضوع را گفتم این بار یکی از شهروندان برایم مبلغی جمع‌آوری کرد تا بتوانم خودروم را درست کنم. هم‌زمان از دفتر آقای هاشم دائمی، عضو شورای شهر مشهد، تماس گرفتند. هنگامی که به منزلمان آمدند فکر کردم قرار است مانند دیگران هدیه‌ای به من بدهند تا با آن بتوانم خودروم را تعمیر کنم. اما آن‌ها برایم یک پراید خریده بودند تا بتوانم به زندگی و کسب و کارم مانند گذشته ادامه دهم.

[3100]


گسترش مهربانی در شهر امام مهربانی

با همین بهانه به سراغ هاشم دائمی می‌رویم. این عضو شورای شهر ابتدا تمایلی به مصاحبه ندارد و تأکید می‌کند: اگر این کار را به همراه دوستانم انجام داده‌ایم به عنوان یک شهروند بوده و می‌خواستیم حال دل‌ خودمان خوب باشد و ارتباطی به جایگاه حقوقی‌ام ندارد.

بالأخره با اصرار ما حاضر به گفت‌وگو می‌شود .هاشم دائمی با اشاره به اینکه باید مهربانی و کمک به همنوع را در جامعه گسترش بدهیم، بیان می‌کند: خصوصیت بارز امام رضا(ع) مهربانی است باید در شهر شاهد آن باشیم. می‌گویند بیماری واگیردار است، باید مهربانی هم واگیر داشته باشد. معتقدم کار خوب را باید نشر داد تا سایر شهروندان هم از آن الگو بگیرند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر می‌افزاید: برای رفع مشکل این ورزشکار با اطلاع‌رسانی به دوستان ظرف مدت 24ساعت خودرو توسط افراد خیر خریداری و مناسب‌سازی و تحویل داده شد.

 

ارسال نظر