کد خبر: ۲۳۷۳
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

پاتوق مسجدی‌های محله هنرستان

خیابان پیچ در پیچ هنرستان23 از یک‌سو به بولوار هنرستان راه دارد و از سوی دیگر به بولوار پیروزی می‌رسد. ساکنان قدیمی این کوچه در اواخر دهه60 و اوایل دهه70 که به این محله آمدند هنوز بولوار پیروزی وجود نداشت. بخش زیادی از زمین‌های این خیابان از سوی سازمان زمین‌شهری و در قطعات 250متری به خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان واگذار شد.

خیابان پیچ در پیچ هنرستان23 از یک‌سو به بولوار هنرستان راه دارد و از سوی دیگر به بولوار پیروزی می‌رسد. ساکنان قدیمی این کوچه در اواخر دهه60 و اوایل دهه70 که به این محله آمدند هنوز بولوار پیروزی وجود نداشت.بخش زیادی از زمین‌های این خیابان از سوی سازمان زمین‌شهری و در قطعات 250متری به خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان واگذار شد. این خیابان از آنجایی اهمیت دارد که تنها مسجد محله هنرستان در آن قرار دارد و به همین دلیل نیز پاتوق فعالان اجتماعی، فرهنگی و مذهبی محله است.

 

مسجد نیمه ساز امام علی(ع) پایگاه مذهبی   و اجتماعی محله هنرستان  است.

 

گلی بخشایشی مادر 85ساله شهید حمید میری در این خیابان زندگی می‌کند. او خود پسرش را راهی جبهه کرد.

 

بیشتر بچه‌های دهه60 که در این خیابان زندگی می‌کردند، دوره دبستان خود را در مدرسه شفیعی منفرد گذراندند. این مدرسه دخترانه و پسرانه در سال 1367 تأسیس شده است.

 

مهری اختر دانش به اتفاق همسرش عباس صمدی طبقه همکف خانه‌شان در این خیابان را به حسینیه و پایگاه اجتماعی اهالی تبدیل کرده‌اند.  
ارسال نظر