کد خبر: ۲۳۸۶
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

منتخب جامانده از «عصر‌جدید»

سارینا موجریان از پنج‌سالگی ورزش را با ژیمناستیک و تکنیک‌های پایه در باشگاه ورزشی طهماسبی شروع می‌کند. در شش‌سالگی وارد هنرهای رزمی شده و رشته ووشو را تحت مربیگری پدرش (استاد عزیزالله موجریان) ادامه می‌دهد. خودش می‌گوید: با تشویق پدرم برای انعطاف و آمادگی جسمانی بیشتر کارم را با ژیمناستیک شروع و بعد از یک‌سال ورزش ووشو را شروع کردم. برادرم نیز به‌عنوان حریف ورزشی در خانه با من تمرین می‌کرد. ما با هم‌ رزم دونفره انجام می‌دادیم. در کنار خانواده معلم‌های مدرسه هم برای حضور در میدان‌های ورزشی تشویقم کردند.

سارینا موجریان متولد سال 1391در محله امیرالمؤمنین(ع) است. از پنج‌سالگی ورزش را با ژیمناستیک و تکنیک‌های پایه در باشگاه ورزشی طهماسبی شروع می‌کند. در شش‌سالگی وارد هنرهای رزمی شده و رشته ووشو را تحت مربیگری پدرش (استاد عزیزا... موجریان) ادامه می‌دهد. 

سارینا خودش می‌گوید: با تشویق پدرم برای انعطاف و آمادگی جسمانی بیشتر کارم را با ژیمناستیک شروع و بعد از یک‌سال ورزش ووشو را شروع کردم. برادرم نیز به‌عنوان حریف ورزشی در خانه با من تمرین می‌کرد. ما با هم‌ رزم دونفره انجام می‌دادیم. در کنار خانواده معلم‌های مدرسه هم برای حضور در میدان‌های ورزشی تشویقم کردند. سال 1399 می‌خواستم مدال قهرمانی مسابقات کشوری را که گرفته بودم به معلمم خانم سعیدی تقدیم کنم اما خانم معلم به‌دلیل کرونا نتوانست در مراسم تقسیم جوایز شرکت کند و من از این بابت خیلی ناراحت شدم.


کسب مقام قهرمانی استان و کشور

سارینا بعد از یک‌سال ونیم تمرین، حضور در مسابقات را تجربه می‌کند و تا امروز کارنامه ورزشی خوبی را ارائه داده است. سال 1398اولین حضورش را در مسابقات قهرمانی استان تجربه و دو مقام اولی را کسب می کند. در همان سال 1398 دو مقام اول استان در رشته کونگ فو آزاد(سلاح چوب بلند و اکروبات رزمی) را نیز به دست می‌آورد. سال 1399 نیز دو مقام قهرمانی استان در رشته تکواندو بخش تکنیک‌های ویژه و هنرهای فردی و نمایشی را که به میزبانی مشهد بود می‌گیرد. 

همان سال به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری ووشو حاضر و مقام اول مسابقات راکسب می‌کند. سال 1400نیز دو مقام اول فستیوال بزرگ ورزش‌های رزمی (سلاح نانچیکو و آکروبات رزمی) به میزبانی استان گیلان و مقام اول قهرمانی کشور به میزبانی استان البرز سبک رزم سپر را کسب می کند. سال 2021نیز در مسابقات بین‌المللی ووشو که به میزبانی انجمن صنفی ووشو جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد حاضر و در بخش سلاح چوب بلند مدال برنز را کسب می کند. 

می‌دانم فقط با تلاش و تمرین سخت می‌توانم در مسابقات حاضر شوم و حرفی برای گفتن داشته باشم

سارینا می‌گوید: هر روز دو یا سه ساعت را به تمرینات ورزشی می‌گذرانم. در ساعات حضور در باشگاه نیز بدون توجه به این نکته که مربی پدرم است، تمام دستورات و تمرین‌ها را موبه‌مو اجرا می‌کنم. اولین نفر به باشگاه می‌روم و در پایان تمرینات نیز آخرین نفری هستم که از باشگاه بیرون می‌روم. می‌دانم فقط با تلاش و تمرین سخت می‌توانم در مسابقات حاضر شوم و حرفی برای گفتن داشته باشم.


یک خاطره تلخ از کرونا

این کودک ووشوکار بعد از حضور موفق در مسابقات استان سال 1398 برای حضور در برنامه عصر جدید انتخاب می‌شود. چندین ماه را با تمرینات سخت و طاقت‌فرسا پشت سر می‌گذراند تا بتواند با آمادگی بیشتری در این برنامه حاضر شود. اما با شیوع کرونا و تعطیلی که دراکران و پخش برنامه عصر جدید پیش آمد، موفق به حضور در این برنامه نشد و این تلخ‌ترین خاطره ورزشی سارینا ازشیوع کروناست.

او که حتی هنوز هم با یادآوری این خاطره چهره‌ای اندوهگین دارد می‌گوید: بعد از پایان کرونا و شروع برنامه عصر جدید پیگیر حضورم دراین برنامه خواهم شد و به همراه چند نفر از ووشوکاران برتر استان در این برنامه شرکت خواهیم کرد.   

ارسال نظر