کد خبر: ۲۳۸۷
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آماده‌سازی گل‌های حرم امام رضا(ع) در خیابان ملاصدرا

خیابان «ملاصدرا» را قدیمی‌ها با نام «بدیع‌الزمان فروزانفر» می‌شناسند که یکی از ادیبان و مولوی‌پژوهان کشورمان است. مدتی نیز نام «شهید فلاحی» را روی این خیابان گذاشتند و به‌دلیل هم‌نامی با بولواری به همین نام در قاسم‌آباد، در نهایت نام «ملاصدرا» بر آن ماندگار شد. از ابتدای خیابان ملاصدرا تا تقاطع بعثت بافت تجاری و اداری به چشم می‌خورد، اما بعد از سه‌راه بعثت، بافت مسکونی خودنمایی می‌کند. ابتدای این به خیابان احمدآباد می‌رسد و انتهای آن به خیابان کوهسنگی متنهی می‌شود.

خیابان «ملاصدرا» را قدیمی‌ها با نام «بدیع‌الزمان فروزانفر» می‌شناسند که یکی از ادیبان و مولوی‌پژوهان کشورمان است. مدتی نیز نام «شهید فلاحی» را روی این خیابان گذاشتند و به‌دلیل هم‌نامی با بولواری به همین نام در قاسم‌آباد، در نهایت نام «ملاصدرا» بر آن ماندگار شد. از ابتدای خیابان ملاصدرا تا تقاطع بعثت بافت تجاری و اداری به چشم می‌خورد، اما بعد از سه‌راه بعثت، بافت مسکونی خودنمایی می‌کند. ابتدای این به خیابان احمدآباد می‌رسد و انتهای آن به خیابان کوهسنگی متنهی می‌شود. انتهای این خیابان به‌دلیل وجود مدارس متعدد مانند ابتدای آن شلوغ و پرترافیک 
است.

کمتر کسی می‌داند که دسته‌گل‌های بالای ضریح امام رضا(ع) در گل‌فروشی آستان قدس رضوی در خیابان ملاصدرا آماده می‌شود.

 

ایستگاه مترو در ابتدای خیابان ملاصدرا یکی از ظرفیت‌های خوب این خیابان است. هر چند ساکنان محلی این خیابان باید مسیری را پیاده برای رسیدن به ایستگاه مترو طی کنند.

 

علاوه بر مراکز درمانی و تجاری، اداره معاونت شهرسازی شهرداری و مدیریت پروژه هماهنگی حریم شهری در ابتدای این خیابان قرار دارد.

 

در انتهای این خیابان چهار مدرسه دخترانه دبستان آفتاب (دوره اول)، دبیرستان حضرت ام‌البنین(س)، دبستان حضرت زینب(س)، دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلام شهید مطهری قرار دارد.
ارسال نظر