کد خبر: ۲۴۵۲
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نهضت در محله راه‌آهن

کوچه شهیدهاشمی‌نژاد14 یکی از معابر قدیمی محله راه‌آهن است. خانه‌های قدیمی که هنوز در این معبر به چشم می‌آید، هویت کهن آن را گوشزد می‌کند. کوچه به‌دلیل وجود ساختمان «مرکز نهضت سوادآموزی» که در ابتدای آن قرار داشت، سال‌ها به نام کوچه نهضت شناخته می‌شد، اما پس از شهادت غلامرضا نوروزی در 25شهریور1361، نام این شهید بر تابلو ورودی کوچه جای گرفت.

کوچه شهیدهاشمی‌نژاد14 یکی از معابر قدیمی محله راه‌آهن است. خانه‌های قدیمی که هنوز در این معبر به چشم می‌آید، هویت کهن آن را گوشزد می‌کند.

کوچه به‌دلیل وجود ساختمان «مرکز نهضت سوادآموزی» که در ابتدای آن قرار داشت، سال‌ها به نام کوچه نهضت شناخته می‌شد، اما پس از شهادت غلامرضا نوروزی در 25شهریور1361، نام این شهید بر تابلو ورودی کوچه جای گرفت.

 

«مرتضوی» یکی از مراکز خیریه قدیمی شهر است. این مجموعه از سال1342 در این معبر فعالیتش را آغاز کرده و امروز ساختمان آن هنوز پابرجاست.

 

مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زهرا(س) زیرپوشش مرکز بهداشت ثامن مشهد، محل واکسیناسیون برای مبارزه با کروناست.

 

دبیرستان پسرانه «فرزانگان» فروردین1390 ساخته شده است. تالار اجتماعات این مرکز آموزشی که سال۱۳۹۷ ساخته شده، پذیرای دانش‌آموزان نخبه در مناسبت‌های مختلف است.

 

مجتمع آموزشی و فرهنگی فدک آل محمد(ص) زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای کوچه و در مکان سابق نهضت سوادآموزی است.
ارسال نظر