کد خبر: ۲۴۸۰
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

آقای گل نوجوان فوتسال کشور

کلاس چهارم بوده که ورزش فوتبال را به شکل حرفه‌ای شروع می‌کند و همان سال اول در مسابقات لیگ دسته یک نونهالان کشور مقام چهارم را همراه هم‌تیمی‌هایش کسب می‌کند. اما بعد از گذشت یک‌سال و نیم با دیدن بازی‌های داخل باشگاهی و فوتسال به دنیای این رشته ورزشی قدم می‌گذارد. «اسماعیل حکیمی» دانش‌آموز هفده‌ساله هنرستان تربیت‌بدنی امام جواد(ع) در محله سرشور با پشتکاری که داشته، سال گذشته آقای گل مسابقات فوتسال لیگ دسته یک نوجوانان کشور شده است.

 مثل همه پسربچه‌ها بازی فوتبال را در کوچه شروع کرده است اما همان‌زمان با نشستن پای تلویزیون و دیدن مسابقات فوتبال، تصمیم می‌گیرد تا عطش خود را با ثبت‌نام در باشگاه دنبال کند. 

کلاس چهارم بوده که ورزش فوتبال را به شکل حرفه‌ای شروع می‌کند و همان سال اول در مسابقات لیگ دسته یک نونهالان کشور مقام چهارم را همراه هم‌تیمی‌هایش کسب می‌کند. 

اما بعد از گذشت یک‌سال و نیم با دیدن بازی‌های داخل باشگاهی و فوتسال به دنیای این رشته ورزشی قدم می‌گذارد. «اسماعیل حکیمی» دانش‌آموز هفده‌ساله هنرستان تربیت‌بدنی امام جواد(ع) در محله سرشور با پشتکاری که داشته، سال گذشته آقای گل مسابقات فوتسال لیگ دسته یک نوجوانان کشور شده است.

 

دعوت به تیم‌های باشگاهی استان‌های دیگر

علاقه به ورزش حرفه‌ای و تشویق خانواده باعث شده است تا بعد از گذشت هشت سال، اکنون به عنوان یکی از بازیکنان نوجوان فوتسال شهرمان باشد که تیم‌های باشگاهی استان‌های دیگر از او برای بازی‌کردن در تیمشان دعوت می‌کنند.

 اسماعیل توضیح می‌دهد: همه‌چیز از زمانی شروع شد که تصمیم گرفتم به بازی در کوچه اکتفا نکنم بلکه در باشگاه و زیرنظر مربی آموزش ببینم اما بعد از مدت یک‌سال با دیدن بازی‌های فوتسال و تشویق مربی‌هایی که استعدادم را در دنبال‌کردن این ورزش می‌دیدند حرفه ورزشی خودم را تغییر دادم.

این موفقیت باعث شده است تا تیم‌های باشگاهی مثل تبریز از من دعوت به بازی کنند

او که بعد از گذشت چند ماه علاقه بسیاری به فوتسال پیدا می‌کند می‌تواند دوبار در مسابقات استانی همراه تیم خود به مقام قهرمانی برسد و بعد از آن در لیگ کشور بازی کند، می‌گوید: کسب مقام سوم در مسابقات لیگ دسته یک نوجوانان کشور و یا کسب عنوان آقای گل در مسابقات همین لیگ در سال گذشته را تنها به‌دلیل پشتکار و علاقه‌ام نمی‌دانم و مدیون کمک‌های مربی‌هایم آقایان محسن مولایی، مهدی احمدی و همچنین همراهی خانواده‌ام هستم. این موفقیت باعث شده است تا تیم‌های باشگاهی مثل تبریز از من دعوت به بازی کنند.

 

نیاز ورزشکار به مطالعه جانبی

اسماعیل بیشتر اوقات فراغت خود را در باشگاه می‌گذراند و در حال تمرین بدن‌سازی یا تمرین‌های گروهی است. او از سال‌ها قبل برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده و امیدوار است با نشان‌دادن مهارت و تکنیکی که دارد یکی از اعضای دعوت‌شده به اردوی تیم ملی باشد.
درس‌خواندن را در کنار ورزش مهم می‌داند و به همین دلیل نیز در زمان انتخاب رشته به هنرستان تربیت‌بدنی آمده تا در کنار ورزش حرفه‌ای بتواند آموزش‌های حضوری و آکادمیک را هم یاد بگیرد: به‌نظر من فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه به‌طور حرفه‌ای باید علاوه‌بر باشگاهی به‌طور تئوری نیز یاد گرفته شود چون با اطلاعات بیشتر ورزشکار موفق‌تری خواهیم بود،

 اگر فردی سن و سال کمی دارد و تصمیم گرفته تا وارد رشته فوتسال شود، بهتر است فقط به ورزش در سالن اکتفا نکند و به اطلاعاتش با مطالعه جانبی اضافه کند.

ارسال نظر