کد خبر: ۲۴۸۱
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

فرخی، خیابانی با خاطرات انقلاب

از قدیم تا کنون نام فرخی بر تابلو خیابان کنار استانداری دیده می‌شود. این خیابان که حدفاصل ملک‌الشعرای بهار25 و خیابان رازی است یکی از معابر پرتردد محسوب می‌شود. در پیشینه این خیابان حوادث مهمی ثبت شده است، از جمله در دی‌ماه 1357 حوادث مختلف انقلابی در آن روی داده است، به ویژه نهم و دهم دی‌ماه که تانک‌های رژیم پهلوی عرصه را به مردم تنگ کردند، آنان برای نجات جانشان از این مسیر به خیابان‌های پشتی دوان‌دوان می‌رفتند. به گفته برخی شاهدان عینی در جوی و خیابان کفش‌های بسیاری جا مانده بود.

 از قدیم تا کنون نام فرخی بر تابلو خیابان کنار استانداری دیده می‌شود. این خیابان که حدفاصل ملک‌الشعرای بهار25 و خیابان رازی است یکی از معابر پرتردد محسوب می‌شود. 

در پیشینه این خیابان حوادث مهمی ثبت شده است، از جمله در دی‌ماه 1357 حوادث مختلف انقلابی در آن روی داده است، به ویژه نهم و دهم دی‌ماه که تانک‌های رژیم پهلوی عرصه را به مردم تنگ کردند، آنان برای نجات جانشان از این مسیر به خیابان‌های پشتی دوان‌دوان می‌رفتند. به گفته برخی شاهدان عینی در جوی و خیابان کفش‌های بسیاری جا مانده بود.

هنرستان دخترانه کار و دانش جمیله متقیان میلانی سال 1330تأسیس شده و بازسازی و تجدید بنای آن در سال 1386 اتفاق افتاده است.

 

درخت ابتدای خیابان فرخی گویای قدمت دیرینه این خیابان است.

 

گلمکانی سال‌هاست در این خیابان مشغول به کار است. او قدمت این خیابان را به پهلوی اول و زمان تأسیس استانداری نسبت می‌دهد و می‌گوید دیوارهای قدیم آن کاهگلی بوده است.

 

سال1340 سینمای مولن روژ افتتاح شد. در حال حاضر این سینما به ملک تجاری تبدیل شده است و دیگر اثری از آن در این خیابان نمی‌بینید.

 

ارسال نظر