کد خبر: ۲۴۸۶
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

عروسک‌گردان ورزشکار

پرنیا رضایی در چند هنر و رشته ورزشی،‌ تجربه کسب کرده است و دستی بر آتش دارد. از این گذشته نمرات خوبی در امتحانات مدرسه به دست آورده است. در کنار درس‌هایش فعالیت‌های هنری هم انجام می‌دهد اما بیشتر به نظر می‌رسد در کنار هنر، نگاهی به درس و مدرسه هم دارد، به همین دلیل است که تصمیم دارد در دوره دبیرستان رشته هنری را انتخاب کند.

ضرب‌المثل «از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد» درباره پرنیا رضایی به‌درستی صدق می‌کند. دختر سیزده‌ساله ساکن محله آب وبرق که در چند هنر و رشته ورزشی،‌ تجربه کسب کرده است و دستی بر آتش دارد. از این گذشته نمرات خوبی در امتحانات مدرسه به دست آورده است. خودش می‌گوید در کنار درس‌هایش فعالیت‌های هنری هم انجام می‌دهد اما بیشتر به نظر می‌رسد در کنار هنر، نگاهی به درس و مدرسه هم دارد، به همین دلیل است که تصمیم دارد در دوره دبیرستان رشته هنری را انتخاب کند.

 


قصه‌گو و عروسک‌گردان برتر ناحیه

پرنیا سال گذشته رتبه برتر اجرای تئاتر عروسکی را در ناحیه6 آموزش و پرورش به دست آورده است. در مسابقه قصه‌گویی هم که در پژوهش‌سرای ناحیه6 از طرف آموزش و پرورش برگزار شد نفر اول شده است. اما هنر او به عروسک‌گردانی و قصه‌گویی خلاصه نمی‌شود. 

خودش می‌گوید بیشتر از درس به فعالیت‌های جانبی اهمیت می‌دهد و تصمیم دارد وقتی وارد دبیرستان شد، در رشته طراحی لباس تحصیلش را ادامه دهد تا پیوند بین او و هنر گسسته نشود. طراحی لباس به قدری ذهنش را به خود مشغول کرده که از همین الان سوزن به دست گرفته و هنر ظریفی مانند سوزن‌دوزی را شروع کرده است. ویترا و کار روی شیشه، رنگ‌آمیزی‌های زیبا و طراحی روی اشیای مختلف از دیگر هنرهایی است که پرنیا را به خود مشغول کرده است.

 


هنرپیشگی در کودکی

او تمرین و کار روی بیان و لحن صحبت را از کودکی شروع کرده است. تسلط او روی کلمات از صحبت‌کردنش مشخص است. از زمانی که هشت‌ساله بوده و سراغ موسیقی رفته تک‌خوان گروه هم بوده است. 

او درباره دیگر فعالیت‌های هنری‌اش می‌گوید: دوست دارم از هر رشته‌ای سردر بیاورم و اطلاعات اولیه آن را بدانم. به‌دلیل تمرینی که روی بیان و لحن گفتارم داشتم توانستم در چند فیلم هم بازی کنم. «آخرین خواب بارانی» که کارگردان آن آقای ابوالفضل عطار بود و از شبکه سراسری شما پخش شد، «دکتر شیخ» به کارگردانی آقای احمد شادکامی که از شبکه استانی پخش شد، و «تا سپیده» که کارگردان آن آقای روح‌الله حجازی بود و چند سال است که در سالروز شهادت امام رضا(ع) از شبکه یک سراسری پخش می‌شود، سه فیلمی هستند که در آن‌ها نقش داشته‌ام.

 


ورزش و درس در کنار هنر

این نوجوان محله آب و برق، هنر نقاشی را هم در کارنامه هنری کوتاهش دارد. پرتره می‌کشد و طبیعت. او که دختر بانشاط و سرزنده‌ای است غیر از هنر به ورزش هم اهمیت می‌دهد. در ورزش‌های گروهی مانند بسکتبال و والیبال مشارکت دارد. همراه تیم مدرسه به مسابقات والیبال رفته و تجربه مسابقه بین مدارس را به دست آورده است. از بین ورزش‌های انفرادی هم شطرنج و شنا را انتخاب کرده است. 

او که اهمیت درس خواندن را به‌خوبی می‌داند می‌گوید: فعالیت‌های هنری و اجتماعی برایم خیلی جذاب هستند اما می‌دانم که برای داشتن آینده‌ای موفق باید خوب درس بخوانم. به همین دلیل زبان انگلیسی و روباتیک و از این دست کلاس‌ها را در برنامه هفتگی‌ام دارم و در خواندن درس‌های مدرسه کوتاهی نمی‌کنم.

ارسال نظر