کد خبر: ۲۴۸۷
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه‌ای با کاربری مذهبی، فرهنگی و هنری

کوچه هاشمیه20 یکی از محوری‌ترین معابر محله هاشمیه است. قرارگرفتن دو مجموعه بزرگ فرهنگی در ابعاد شهری یعنی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و مجتمع فرهنگی منتظریه در دو سوی کوچه آن را به محل رفت و آمد استادان و هنرمندان بسیاری تبدیل کرده است. در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی و هنری، معمولا این کوچه مملو از خودروهایی می‌شود که در بولوار پرترافیک هاشمیه جای پارکی پیدا نکرده‌اند.

کوچه هاشمیه20 یکی از محوری‌ترین معابر این محله است. قرارگرفتن دو مجموعه بزرگ فرهنگی در ابعاد شهری یعنی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و مجتمع فرهنگی منتظریه در دو سوی کوچه آن را به محل رفت و آمد استادان و هنرمندان بسیاری تبدیل کرده است. در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی و هنری، معمولا این کوچه مملو از خودروهایی می‌شود که در بولوار پرترافیک هاشمیه جای پارکی پیدا نکرده‌اند. اهالی این کوچه همچنین در ایام محرم، صفر و سایر مناسبت‌ها بارها شاهد هنرنمایی‌های خیابانی مانند تعزیه و شبیه‌خوانی، نمایش‌های خیابانی و نمایشگاه‌های هنری در این حوالی بوده‌اند.

ساختمان حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی نبش این کوچه قرار دارد. این مجموعه فرهنگی اواخر دهه80 از میدان دکتر شریعتی (تقی‌آباد) به محل فعلی خود منتقل شد.

 

زمین اولیه مجتمع فرهنگی منتظریه شامل 700متر مربع در سال 1345 توسط خانم سلطنت موسوی وقف شد.

 

فاطمه فرهادی، همسر شهید بسیجی سید حسین آقایی، از سال 1383 در خانه‌ای در این کوچه زندگی می‌کند و از فعالان مجتمع فرهنگی منتظریه نیز هست.

 

بوستان نسبتا وسیع آذرگل ظرفیت فضای سبز را هم به این کوچه فرهنگی افزوده است. اهالی می‌‌گویند به نسبت جمعیتی که روزانه از نقاط مختلف شهر به این بوستان می‌آیند تعداد نیمکت‌ها خیلی کم است.
ارسال نظر