کد خبر: ۲۵۰۴
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

علی خانزاده قبل از شروع ورزش، وزنش را کم کرد

علی خانزاده متولد 1385 و ساکن محله خواجه‌ربیع است. او از سال1397 ورزش را آغاز کرد و در طول 3سال توانست به افتخارات خوبی در استان دست پیدا کند تا بتواند خود را برای پیوستن به تیم‌ملی نوجوانان کشور آماده کند.اگر تصاویر سال‌های گذشته علی خانزاده را با ظاهر امروز او مقایسه کنیم، به‌سختی می‌توان شباهتی بین آن‌ها پیدا کرد. علی 135کیلوگرم وزن داشت و می‌دانست مسیر دشواری در ورزش پیش رو دارد، اما در سال1397 قدم روی تاتامی تکواندو گذاشت. علی می‌دانست برای تصمیمی که گرفته بود، باید تلاش می‌کرد و این کار را انجام داد.

در میان دوستان و اطرافیانش زبانزد است، آن هم به‌واسطه کارهای مهمی که در زندگی و برای رسیدن به اهدافش انجام داده است. موانع بسیاری پیش رو داشته است، اما خیلی‌ها از علی خانزاده نوجوان به‌عنوان فردی شجاع و بااراده یاد می‌کنند.

علی متولد 1385 و ساکن محله خواجه‌ربیع است. او از سال1397 ورزش را آغاز کرد و در طول 3سال توانست به افتخارات خوبی در استان دست پیدا کند تا بتواند خود را برای پیوستن به تیم‌ملی نوجوانان کشور آماده کند.اگر تصاویر سال‌های گذشته علی خانزاده را با ظاهر امروز او مقایسه کنیم، به‌سختی می‌توان شباهتی بین آن‌ها پیدا کرد.

علی 135کیلوگرم وزن داشت و می‌دانست مسیر دشواری در ورزش پیش رو دارد، اما در سال1397 قدم روی تاتامی تکواندو گذاشت. علی می‌دانست برای تصمیمی که گرفته بود، باید تلاش می‌کرد و این کار را انجام داد. خودش تعریف می‌کند: پس از اینکه وارد رشته ورزشی تکواندو شدم، تمریناتم را با انگیزه شروع کردم و پس از یک سال تمرین و آمادگی که پیدا کرده بودم، تصمیم گرفتم در مسابقات استانی شرکت کنم.

سال1398 با حریفان سنگین‌وزن رقابت کردم و درنهایت موفق شدم مقام دوم در استان را به دست بیاورم. پس از چندماه ابتدای سال1399 دوباره در مسابقات استانی شرکت کردم و این‌بار توانستم با غلبه بر همه حریفانم جایگاه نخست استان را به دست بیاورم.

اما کسب 2مقام برتر نتوانست به علی برای ادامه تمریناتش در رشته تکواندو انگیزه دهد و او درنهایت این رشته را رها کرد. علی برای این کار دلیل دارد و توضیح می‌دهد: با وزن زیادی که داشتم، نمی‌توانستم در مسابقات ورزشی شرکت کنم. علاوه بر این، تکواندو را خیلی دوست نداشتم و به همین دلیل پس از به‌دست‌آوردن مقام اول در مسابقات استان، ورزش را رها کردم تا اینکه به‌صورت اتفاقی شاهد نمایش‌های رزمی ووشو شاگردان استاد سیدعلی معراجی بودم.

 

کاهش 40کیلوگرمی وزن در 3ماه

علی ادامه می‌دهد: حرکات ورزشکاران ووشوکار را که می‌دیدم، به آن علاقه‌مند شدم. همان رشته‌ای بود که پدرم مربی آن بود. اما باز هم وزنم مشکل‌ساز بود. درنهایت با برنامه‌ریزی و آماده‌کردن یک رژیم غذایی سخت، تصمیم به کاهش وزن گرفتم، آن هم در طول 3ماه.

ماه‌های ابتدایی هر 2یا3روز فقط مقداری میوه، شیر و نصف وعده غذا می‌خوردم. با این رژیم سخت در پایان این ماه حدود 20کیلوگرم از وزنم کم شد. در 2ماه بعد نیز فقط هر روز نصف وعده غذا با میوه، شیر و سبزیجات می‌خوردم. روزهای سختی بود، اما با کاهش حدود 40کیلوگرمی وزنم نتیجه خوبی به دست آوردم.

 

5ماه فاصله تا تیم‌ملی

علی اضافه می‌کند: پس از 4ماه جدایی از ورزش، در باشگاه ووشو ثبت‌نام کردم. با یک مربی حرفه‌ای آشنا شدم و خوشبختانه استاد معراجی مهارت زیادی در مربیگری دارد. این توانایی او باعث شد خیلی زود در این رشته پیشرفت کنم، به‌طوری‌که در مسابقات استانی که به همت هیئت ووشو استان و با مشارکت شهرداری مشهد دی‌ماه امسال برگزار شد، توانستم مقام نخست استان را کسب کنم.

علی مصمم است در تیم‌ملی حضور داشته باشد و برای رسیدن به این مرحله از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند. می‌گوید: تا امروز در مسابقات کشوری و انتخابی تیم‌ملی شرکت نکرده‌ام.

چون می‌خواستم آمادگی و مهارت لازم را پیدا کنم. اکنون هم تمریناتم را به‌صورت فشرده طبق برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌کنم و مطمئنم حداکثر تا 5ماه آینده به آمادگی و توانایی لازم برای حضور در مسابقات کشوری و عضویت در تیم‌ملی نوجوانان کشورم دست پیدا می‌کنم، البته به شرط اینکه شما هم دعا کنید.

کلمات کلیدی
ارسال نظر